Az első sorozatgyártású Volvo modell 1927. április 14-én hagyta el a svédországi göteborgi Lundby gyárat. Ennek a régimódi, 4 hengeres nyitott autónak a jelölése ÖV4 (Open Wagon, 4 utas) volt. A karosszéria kőris és bükk vázra épült, fémlemez borította és csak egy színkombinációban volt elérhető, sötétkék, fekete szárnyakkal. Az ÖV4-et néha „Jakob”-nak is becézték, mert az 1926-ban készült tíz prototípus egyikét így hívták.
Mind a 10 prototípust Stockholmban szerelték össze az AB Galco társaságnál, ahol Gustav Larson dolgozott akkoriban. Az 1926-ban gyártott 10 példányból mindössze egyet sikerült megőrizni, az pedig Göteborgban látható a mai napig a Volvo múzeumban. Az autó motorját a már említett Gustav Larson tervezte, a főbb alkatrészeket pedig, Jan G. Smith, aki hosszú évekig dolgozott az amerikai autóiparban, mielőtt 1924-ben visszatért Európába.
Mikor az első sorozatban gyártott ÖV4 kész volt kigördülni a gyárból, és Eric Carlberg mérnök egyes sebességi fokozatba tette, a jármű hátrafelé indult el. A magyarázat az, hogy a hátsó tengelyen található kiegyenlítőmű rosszul lett beépítve. Ez a hiba egy nappal késleltette a bevezetést, és az ÖV4 hivatalos bemutatásának napját 1927. április 14-re tették, ezen a napon az AB Volvo hivatalosan bejelentette, hogy a Volvo, mint autógyár „megszületett”. A társaság, mint autógyár az SKF leányvállalataként jött létre 1926. augusztus 10-én. A kabrió kialakítás azonban nem volt igazán sikeres a svéd éghajlati viszonyok miatt, ezért gyorsan új modellek gyártásába kezdtek.