Volvo Galéria Magazin

VOLVO 700

Az 1984 elején bemutatott 740-es csaknem két évvel a nagysikerű 760-as után érkezett. Ezt a típust a 760-as középkategóriás változatának szánták, amely több stílust, teljesítményt és luxust kínált, mint a 200-as sorozat. A Volvo modellnevének közepén szereplő „4” egykor négyhengeres motort jelentett, de a 740-es bemutatásakor egyszerűen a kevésbé fényűző felszereltségről árulkodott, mivel mindkét sorozatba négy- és hathengeres motorokat is szereltek. . A 740 négyajtós szedánként (néha 744-ként is emlegetve) és kombiként volt elérhető. A kombi premierje egyszerre volt az 1985-ös torontói és chicagói autókiállításon, 1985. február elején. A kocsit kifejezetten az észak-amerikai piacokra szánták, és Európában csak hónapokkal később, 1985 őszén került forgalomba.

A Volvo Európa számos részén népszerű választás volt, a skandináv országokban a rendőrség teljes flottáit cserélték ezekre a típusokra. 1985-re a 2 literes turbómotor közhűtéses változatát vezették be olyan piacokon, mint például Olaszország, ahol a nagyobb motorokat erősen megadóztatták. Ez a típus 160 lóerőt (118 kW) ad le 5500-as fordulatszámon, tíz lóerővel többet, mint az előző, nem közhűtéses B19ET változat, ami 200 km/h (124 mph) végsebességhez elegendő.  Az 1986-os modellév jelentette a kombi világszintű bevezetését. Először az 1988-as Genfi Autószalonon mutatták be előzetes specifikációkkal, de csak az 1989-es modellév autóinak bemutatásával került értékesítésre, bemutatták a nagyobb B230-as motor 16 szelepes változatát is. Ennek a modellnek majdnem akkora a csúcsteljesítménye, mint a turbóverzióé, és ez volt a Volvo első többszelepes motorja.

1990-ben a 740-es egy kisebb arculatváltást kapott új, kisebb, kompozit fényszórókkal és 780-as stílusú hátsó lámpákkal. 1991-ben a 740-es és az újonnan bemutatott 940-es is frissített műszerfalat kapott, amely a 760-ashoz hasonló megjelenésű volt. A 740-es az 1992-es modellévben többnyire változatlan maradt, az értékesítés pedig 1994-ben véget ért. 1992. október 2-án, bár a motor, a sebességváltó, az alváz és egyéb részletek folytatódtak a 940 -ben, amely lényegében megegyezett a 740-essel, kivéve a szedánok hátulját.

A stíluson kívül 1990 számos mechanikai fejlesztést is jelentett a 740-es sorozaton. A B200 és B230 motorok nagyobb, 13 mm-es (0,5 hüvelyk) összekötő rudakat kaptak. A 740 Turbo a Garett T3-as sorozatú turbófeltöltőről a Mitsubishi TD04-es sorozatra vált, amely gyorsabb orsót és jobb lendületet kínál alacsony motorfordulatszámon, bár a csúcsteljesítmény rovására megy. Az elektronikus üzemanyag-befecskendező rendszert a 2.2-ről 2.4-re frissítették. Az újabb üzemanyagrendszer fedélzeti diagnosztikát kínál, amely a motortérből érhető el, és nem igényel speciális felszerelést. 1992-ben, a 740-es modell utolsó évében a motor mechanikus hűtőventillátorát elektromos ventilátorra cserélték.

1991 végén a Volvo egy szedánt és kombit kínált a 740 SE jelvényével, amely a „speciális felszerelés” kifejezést jelezte. A 740 SE három színben jelent meg; piros, fekete és fehér. Mechanikailag a 740 SE megegyezett egy normál 740 Turbóval, de számos funkcióval, például elektromos napfénytetővel és bőrülésekkel, mint alapfelszereltség. Az SE-nek volt egy speciális gyári színkulcsos karosszéria-készlete is, benne első és hátsó lökhárítókkal, oldalsó szoknyákkal és légterelővel. A 740 SE, valamint a 740 Turbo szedán 1992-ben megszűnt.

 760 új stratégiai távlatokat nyitott a Volvo számára, mivel először bemutatták a hathengeres executive modellt, majd néhány évvel később a négyhengeres 740-et. Jan Wilsgaard, a Volvo Design and Styling Team vezetője több mint 50 új dizájnt javasolt az autóhoz. A Volvo tervezői azt állították, hogy egy jól megtervezett kivitel legalább annyira alkalmas, mint bármely független formatervezés, miközben jelentős költség- és súlymegtakarítást kínál. Maga a tengely szinte teljes egészében az utastér mögé volt szerelve, így több hely szabadult fel benne, és szokatlan volt abban, hogy segédkeretbe van beszerelve, ami jobb utaskényelmet tesz lehetővé, mint egy hagyományos elrendezés. A Volvo a rendszert Constant Track Rear Suspension-nek nevezte el, felhívva a figyelmet a feszültség alatti tengely egy másik előnyére.

1983-ban a légkondicionáló és az elektromos ablakemelők is alapfelszereltséggé váltak Svédországban, miközben fokozatosan bevezették a nagyobb, 82 literes üzemanyagtartályt. Az 1988-as modellévben a 760 számos frissítést kapott. Kívülről a több mint 2000 változás közül a legszembetűnőbb a felülvizsgált első fémlemez volt, beleértve az alumínium motorháztetőt, a süllyesztett ablaktörlőket és az új aerodinamikus fényszórókat. Belül az összes 760-as átdolgozott műszerfalat kapott, amely a vezető felé dőlt, 3 pozícióban dönthető kormányt és új sztereó rendszerrel is fel volt szerelve. A csúcsváltozatokat már új elektronikus klímaberendezéssel szerelték fel.

A Volvo hivatalos 780-as gyártása 8518 1986 és 1991 között készült. 1986 és 1995 között a Volvo kínált egy kicsi, sportos kupét, az elsőkerék-hajtású 480-at, de a 780 utódja csak 1997-ben mutatkozott be. amikor a C70 elérhetővé vált.

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!