Volvo Galéria Magazin

VOLVO 164

A Volvo a 164-es modell volt az első lépés a svéd gyártó számára, ahhoz, hogy belépjenek az igazán prémium autók piacára. A típus egy igazi 6 henger csúcsmodell volt, amely a kategória legelőkelőbb típusaival kelt versenyre.  Akkoriban a hathengeres motor mellett a fabetét és a bőrkárpit jelentette a felsőbb osztályba lépést. Igaz, a 164-esbe csak fautánzatú dekoráció jutott, ez volt az egyik első autó, melyet az 1974-es frissítés után ülésfűtéssel szereltek fel. Ebben az évben a német, a brit és az ausztrál piacon megjelent a TE kivitel fényszórótörlő és -mosó berendezéssel, hátsó fejtámlákkal és olvasólámpákkal, 4 hangszórós autórádióval, légkondicionálóval és kárpitozott, megvilágított csomagtartóval. A személyautóban először és utoljára használt 3,0 literes hathengeres (B30) a karosszériához hasonló módon, a 2,0 literes négyhengeres (B20) átalakításával született. 1971-ig két Zenith Stromberg karburátorral 130 lóerőt teljesített, az 1972-től választható, 1973-tól széria Bosch D-Jetronic elektronikus befecskendezéssel 160 lóerőre volt képes.

Utódja, a többféle gyártó kínálatába is bekerült PRV V6-os lett. Mivel 1975-ben az USA-ban a Volvo 264-es még nem volt elérhető, a négyfokozatú kézi mellett háromfokozatú, Borg-Warner automatikus váltóval készülő 164-es egy évvel tovább maradt gyártásban. A kereskedők hiába jelezték a gyárnak, hogy igény lenne rá, kombi változat sosem készült, a típusjelzést szigorúan véve mind a 146 008 példány hathengeres és négyajtós volt. A 164-es erőt sugárzott és tekintélyt adott tulajdonosának a megjelenéshez. A korszak egy ikonikus és meghatározó autója lett, segített a Volvonak abban, hogy kiemelkedjen és számoljanak vele a prémium autók piacán is. A 164-es azon ritka autói közé tartozott a márkának, amelyből sose készült kombi változat, bár sok viszonteladó jelezte, hogy komoly igény lett volna rá.

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!