Volvo Galéria Magazin

VOLVO 140

A 140-es sorozatot 1967 elején kezdték értékesíteni az Egyesült Királyságban. A korai példák a 120-as modellhez hasonlóan a B18-as motort használták. Először csak a 4 ajtós modellek voltak elérhetőek. A 140-es sorozatnak volt egy olyan jelölő rendszere, amelyben a második számjegy a hengerek számát jelentette – 4, míg a 164-esnek 6 hengere van. A harmadik számjegy az ajtók számát jelölte ennél a típusnál – 142 – 2 ajtó, 144 – 4 ajtó, 145 – 5 ajtó. Az „S” utótaggal ellátott típus pedig iker karburátort kapott, az „E”-vel jelzett pedig elektronikus üzemanyag-befecskendezés-t jelölte. A tetőtérbe beépített bukócső, a robbanásgátló ajtó zárak, a kétkörös fékrendszer és az összecsukható kormányoszlop alapfelszereltség volt, valamint a teljesen dönthető első ülések, amelyeket fejtámlákkal is elláttak. A z új szövet szőnyegek alapfelszereltségnek számítottak, javítva a korábbi Volvo modelleknél alkalmazott gumipadló keménységét.

 A piacon elsőként ennél a típusnál mutatták be a hátrafelé néző gyerekülést, ami mondanom se kell, hogy egy egész korszakot határoz meg máig. A B20E változata 1971-ben érkezett meg, amely szintén bőrülésekkel és napfénytetővel rendelkezett. Gyártása során a 140-es három különböző első rácsot kapott. A koraiak az egyrészes, polírozott alumínium változatot, amelyhez fényszórómosó-törlő tartozékkészletet lehetett illeszteni, az 1971-es, háromrészes eloxált alumínium rács és végül egy ‘dúsabb’ változat, ami szélesebb és nagyobb jelzőfényekkel járt. A 140-es sorozatot a köznyelvben „tankokként” emlegették, mivel nagyon magas biztonsági színvonalat képviseltek, évekkel megelőzve más márkákat és típusokat. Ez a típus úgy készült, hogy kibírja a skandináv teleket, és a lehető legbiztonságosabb közlekedést biztosítsa a sofőr és az utasok számára. A típusnál használt motorok robusztusak és nagyon hosszú élettartamúak, hiszen nem volt ritka, hogy  250-300.000 kilométert is kibírtak különösebb szervízigény nélkül. A típus kombi változata a 145 Express nevet viselte, amely egy magastetős kialakítás volt. A szélvédő hátuljától a tető körülbelül 5 cm-rel, a B-oszlop hátuljától pedig ismét körülbelül 30 cm-rel emelkedett ki. A modell piaci résre talált, hiszen később több más márka is elkészítette a 245-ös Express változatát. Összesen 412 986 2 ajtós szedán, 523 808 4 ajtós szedán és 268 317 5 ajtós kombi készült. Sokak szerint a 140-es típus az egyik legjobb autó, amit a Volvo valaha épített.

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!