Bár egyre zárul az olló az elektromos autók és a belső égésű társaik fogyasztói árai között, még mindig drágábban a zöld akkus változatok? Szabad-e csak a megvásárláskor az árat figyelni, vagy komplexen és hosszabb távon kell egy autó megvásárlásakor gondolkodnunk. A válaszokat Kéri László a Volvo Galéria Budapest senior értékesítési szakértője adja meg.
Mindig féltünk az ismeretlentől. Természetes, hogy a megszokott és komfortzónánkba beépült benzines és dízel motorokkal szerelt autókat ismerjük, szeretjük sokszor családtagként kezeljük.
Az elektromos autóknál fontos kérdés, hogy van-e lehetőségünk otthon tölteni az autót, mert ha igen, akkor az egyik legnagyobb problémát máris elhárítottuk. Ha lehetséges, akkor az otthon vételezett üzemanyag ( áram ) és a benzinkúton tankolt üzemanyag ( benzin ) 100 km – re vetített átlagos költség között egy – egy átlagos benzines és egy átlagos elektromos autó esetében, nagyjából hatszoros ár különbség van. Talán mondanom sem kell, hogy az elektromos javára. Ez azért van, mert az elektromotor hatásfoka legalább 2x jobb, mint a benzinmotoré, illetve azért, mert az elektromos áram ára sokkal kevesebb adót tartalmaz, mint a benziné. Alapvető különbség, hogy benzint nem tudunk otthon tankolni. Ez a két ok pedig együttesen üzemanyagár szempontjából el is dönti a kérdést. A fent leírt összehasonlítás csak egy – ha nem is lényegtelen – szempont a legtöbbször említett félelmek közül. Az biztos már most, hogy a fogyasztás mellett az elektromos autók szerviz költsége jelentősen alacsonyabb így, ha legalább középtávon használjuk az autónkat, akkor már korán sem biztos, hogy olcsóbb belsőégésű autót vásárolni.