Az elektromos autózás kezdetén a legnagyobb visszatartó ereje a fejlődésnek az volt, hogy nagyon kevés helyen lehetett tölteni az autókat. Vajon 2024-ben ez a probléma létezik-e még, a kérdésre a választ a Volvo Galéria Budapest senior értékesítési tanácsadója Kéri László adta meg nekünk.
Amennyiben megoldható, hogy otthon töltsük elektromos autónkat, tölthetjük simán a normál konnektorból. Az ehhez alkalmas vezetéket vagy adja a kocsival a gyártó vagy átvételkor megvehetjük. Azonban a konnektorból kevesebb mint 3 KW energiát tudunk kinyerni óránként. Hogy fog így feltöltődni az autónk?
Első körben nézzük meg, hogy ha este 6 – kor leállítom a kocsit és reggel 8 – kor indulok vele 14 óra alatt nagyjából 200km – re elég áramot tudunk betápláni az akumlátorba. Ha nem közlekedünk ennyit napközben, a következő napon már félig lesz reggel az aksi és 3-4 nap ( heti munkanapok ) alatt a napi közlekedés mellett is feltöltődik az autóm. Hétvégére a balatoni fürdéshez pedig feltöltött autóval lehet nekivágni az útnak.
Ha ez ennél nagyobb használatra van szükségünk napi szinten, akkor 3 fázis kiépítésével, az autónkat az annak megfelelő töltőkábellel, minden éjjel teljesen feltölthetjük 11KW/h teljesítménnyel.
Amennyiben hosszú útra indulunk az autópályák mellett egyre több villámtöltőkö van nagyfeszültségű töltőkábel, melyet az autóhoz csatlakoztatva 20 – 30 perc alatt 80% – ra feltöltve az autót haladhatunk tovább. Ebben az esetben azonban fizetni kell de nincs a töltőnél pénztár, ezért muszáj a nagy töltőhálózat üzemeltetőkhöz regisztrálni, egy bankkártyát a regisztráció mögé tenni és máris az adott szolgáltató applikációját megnyitva indítani, vagy leállítani is lehet a töltést. Néhány alkalmat követően ugyanolyan természetességgel használjuk majd a töltőket, mint pl. az automata benzinkutakat.