Egyelőre nagy titok övezi a harmadik generációs Volvo XC90-et, mert egyetlen képet sem hoztak még nyilvánosságra róla és a közúti tesztek során sem sikerült lencsevégre kapni, de nagy valószínűség szerint, még idén beindul a gyártása. Ellentétben a jelenlegi modellel, ezt a változatot a hírek szerint Amerikában fogja gyártatni a vállalat. A Volvo Cars tervei szerint az Új XC90 is kap valamilyen elektromos meghajtást, ezzel is illeszkedve a márka terveibe.
A következő generációs Volvo XC90 az első típus lesz, ami az új SPA2-es platformra épül majd. Volvo Cars azt állítja, hogy a 2022-ben megjelenő luxusterepjáró új csúcstechnológiás érzékelőket kap majd, beleértve a Luminar LiDAR technológiáját, valamint az NVIDIA DRIVE Orin SoC-vel alapfelszereltségű, önvezető rendszert is. Az új XC90 új vezetéstámogatási rendszereket is kap, amelyek elsősorban kormányzást és a fékezést segítik.
Az új platforma történő építésnek azért van fontos szerepe, mert ez készíti elő a villamos meghajtás lehetőségét, de ebből is két változat készül. Egy a hibrid modellekhez, egy pedig a teljesen elektromos változathoz, a Volvo Recharge sorozatgyártású változatához.
A 2022-es Volvo XC90 a háromsoros ülések és a számos új biztonsági rendszer mellett, amelyeknek köszönhetően egy még kényelmesebb és praktikusabb terepjáróvá teszik, új nagymértékben az önvezetést támogató rendszerekkel is büszkélkedhet. Az előrejelzések szerint megközelíti a 4. szintű önvezető technológiát, ami a teljesen automatizált vezetés első szintje. A SAE 4-es szinten a jármű, már a legtöbb vezetési helyzetben képes önmagát kezelni a sofőr beavatkozása nélkül. Az autót irányító megpihenhet, vagy könyvet olvashat, hiszen nem kell fognia a kormányt. Az önvezetéshez szükséges szenzorcsomagokat, például a Luminar által kifejlesztett LiDAR technológiát az NVIDIA DRIVE Orin hozzáadott számítási teljesítménye és grafikus feldolgozása teszi lehetővé. Kezdetben a rendszer használhatósága azonban az autópályákra korlátozódhat.
A következő generációs Volvo XC90 várhatóan 5 méternél is hosszabb lesz . A könnyű anyagok, például az alumínium és a szénszál használata kordában tartja a következő modell testének súlyát.
A jelenleg Európában gyártott XC90-től eltérően a következő generációs, 2022-es Volvo XC90 a dél-karolinai Ridgeville-ben található amerikai gyárból gördül ki. A hibrid változatok gyártása és amerikai piacra dobása 2022 végén kezdődhet meg, bár a premier és a gyártás időpontját nagyban befolyásolhatja a félvezető chipek helyzete. A Volvo Cars dél-karolinai gyára lesz a vállalat első olyan üzeme világszerte, amely csak elektromos járműveket gyárt majd ebben az évtizedben.
A Volvo Cars adatai szerint növekszik a kereslet a plug-in hibrid elektromos járművek és a tisztán elektromos autók iránt. Európában a vállalat ezért különösen felgyorsítja a Volvo Recharge modellek bevezetését. 2021-ben a Volvo 130 557 Recharge járművet adott el Európában, szemben a 2020-as 89 951 járművel, ami 45,1 százalékos növekedést jelent.
A Volvo Recharge autók részesedése a vállalat globális eladásaiból 2021-ben minden eddiginél magasabb, 27 százalékos volt.
További információk a Volvo XC90 modellünkről: https://www.volvogaleriabudapest.hu/modell/xc90/