Volvo Galéria Magazin

Mik az első szerviz tapasztalatok a Volvo tisztán elektromos modelljeivel kapcsolatban?

A 2021-es évtől már két tisztán elektromos hajtású típust is forgalmaz a Volvo, ami várhatóan 2022-ben tovább fog bővülni. Kíváncsiak voltunk, hogy milyenek a várakozások ezekkel a típusokkal és milyen szerviz tapasztalatok vannak eddig az akkumulátoros XC40 és a C40-el kapcsolatban. Szörcsei Zoltánt, a Volvo Galéria Budapest márkaszervizének vezetőjét kérdeztük. 

Mi a legnagyobb különbség a fosszilis üzemanyaghajtású és a teljesen elektromos Volvo modellek szervizelése között?

A leginkább szembeötlő különbség az, hogy míg a hagyományos benzines és dízel típusoknál 2 év a gyári garancia addig a teljesen elektromos autóknál 3 év.  A másik nagy eltérés az, hogy a kötelező szerviz a fosszilis üzemanyaggal hajtott modellek esetén 1 évente, vagy 30 ezer kilométerenként esedékes, addig az akkumulátoros változatokat csak két évente kell behozni átvizsgálásra és karbantartásra. 

Ez minek köszönhető elsősorban?

Annak, hogy nem kell bele motorolaj, amit évente kell és illik cserélni, mert mindenféle kémiai vegyületeken megy keresztül a motor, akár keveset, akár sokat közlekedik. Az elektromos autókban ugye nem kell motorolaj és vannak olyan kopó alkatrészek, amik szintén nem szorulnak cserére, karbantartásra. A motorban lévő dugattyúk hiánya is ilyen, de a fékek is teljesen másképp működnek. Az elektromos autóknál egy úgynevezett regeneráló fékrendszer működik, ami sokkal kevésbé terheli meg a fékbetéteket és a tárcsákat. Egy ehhez hasonló technológiát már próbál bevezetni a Volvo a mild-hibrid hajtásláncú verziók esetében is. 

 Kijelenthető, hogy az elektromos hajtású típusoknak alacsonyabb a szerviz igényük?

Konkrétan volt olyan hibrid hajtású típus nálunk bent kötelező szervizen, amin 180 ezer kilométer után kellett csak lecserélni a gyári fékbetéteket. Az biztos, hogy jelentősen kevésbé szerviz igényesek az elektromos hajtású típusok. A statisztikai előrejelzések szerint az akkumulátoros autók szerviz igénye 10%-a a benzines és dízel hajtású verziókénak. Nyilván ez függ az igénybevétel mennyiségétől és típusától is, de az első tapasztalatok szerint sokkal strapabíróbbak ezek az új generációs autók. 

Akkor kijelenthető, hogy az elektromos autók nem csak környezetkímélőbbek, hanem felhasználóbarátabbak is?

Szervizigény tekintetében mindenképpen. Hosszú távon azok számára, akik sokat használják az autóikat, az árkülönbözet is megtérülhet a szerviz költségek csökkenésével. A jövő egyértelműen az elektromos autókban van és ezt a Volvo jókor és még időben felismerte. 

Bármilyen szervizben tudják javítani ezeket az új elektromos Volvo típusokat?

Nem. Ezeknek a szervizeléséhez szigorú előírásoknak megfelelő vizsgákkal kell rendelkezni, ilyen pedig nem minden Volvo szervizben van. A Volvo Galéria Budapestnél, már most 3 kollégánk elvégezte és dedikáltan javíthatja a Volvo elektromos típusú autóit, de a közeljövőben más munkatársaink is el fogják végezni ezt a képzést, így hozzánk már most nyugodtan és bizalommal fordulhatnak az ügyfelek, ha segítségre van szükségük. 

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!