Volvo Galéria Magazin

24 év után elbúcsúzik a Volvo S60-as modellje

Manapság egyre nehezebb érvényesülni a sedanok piacán, mivel az elmúlt évtizedben a fogyasztói szokások egyértelműen a városi terepjárók felé billentették a piaci igényeket. Ennek köszönhető, hogy a Volvo is átpozicionálta üzletpolitikáját és a SUV-ok piacán száll be manapság a versenybe egyre sikeresebben.

Huszonnégy év szereplés után eltűnik a piacról az S60. A 2000-ben debütáló első generáció kapcsán érdemes megemlíteni Lóczi Géza nevét, aki részt vett a modell formatervezésében. A magyar tervezőnek nem volt óriási mozgástere, az egységes megjelenés miatt Peter Horbury által rajzolt S80-at kellett követnie és véglegesítenie, de így is sikerült maradandót alkotnia a svéd márka történelmében.

Az S60 második nemzedéke 2010-ben érkezett, a négylámpás orr és a lekanyarodó hátsó fényszórók merőben új külsőt varázsoltak a sportos négyajtósnak. Az ínyenceknek kínálták a rikító kék Polestar modelleket, a háromliteres hathengeres bőven a 300 lóerő feletti tartományban teljesített. Még a második generáció regnálása alatt elkezdődött a kaliforniai gyár építése, ami a harmadik S60 érkezésével kezdte meg működését, ezzel elnyerve az első amerikai Volvo címet. Az S60 helyett a cég jövőképébe sokkal jobban passzoló EX90 termelésére áll át az amerikai üzem, az öt méter feletti SUV vélhetően nagyobb sikert hoz a Volvo számára az amerikai piacon is.

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!

Süti (Cookie) beállítások

A weboldalunkon sütiket (Cookie) használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Feltétlenül szükséges sütik

Ezek a cookie-k feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez és fő funkcióihoz, ezért nem ajánlatos kikapcsolni.

Ha kikapcsolja nem tudjuk elmenteni hozzájárulását sem, így ha újból meglátogatja oldalunkat, újból kérni fogjuk hozzájárulását a sütik használatához.

Harmadik fél sütik

Az alábbi lista tartalmazza az oldalunk által használt szolgáltatásokat, melyek sütiket helyeznek el.