Manapság egyre nehezebb érvényesülni a sedanok piacán, mivel az elmúlt évtizedben a fogyasztói szokások egyértelműen a városi terepjárók felé billentették a piaci igényeket. Ennek köszönhető, hogy a Volvo is átpozicionálta üzletpolitikáját és a SUV-ok piacán száll be manapság a versenybe egyre sikeresebben.
Huszonnégy év szereplés után eltűnik a piacról az S60. A 2000-ben debütáló első generáció kapcsán érdemes megemlíteni Lóczi Géza nevét, aki részt vett a modell formatervezésében. A magyar tervezőnek nem volt óriási mozgástere, az egységes megjelenés miatt Peter Horbury által rajzolt S80-at kellett követnie és véglegesítenie, de így is sikerült maradandót alkotnia a svéd márka történelmében.
Az S60 második nemzedéke 2010-ben érkezett, a négylámpás orr és a lekanyarodó hátsó fényszórók merőben új külsőt varázsoltak a sportos négyajtósnak. Az ínyenceknek kínálták a rikító kék Polestar modelleket, a háromliteres hathengeres bőven a 300 lóerő feletti tartományban teljesített. Még a második generáció regnálása alatt elkezdődött a kaliforniai gyár építése, ami a harmadik S60 érkezésével kezdte meg működését, ezzel elnyerve az első amerikai Volvo címet. Az S60 helyett a cég jövőképébe sokkal jobban passzoló EX90 termelésére áll át az amerikai üzem, az öt méter feletti SUV vélhetően nagyobb sikert hoz a Volvo számára az amerikai piacon is.