Azt hihetnénk, hogy a Google kereső oldalánál nincs látogatottabb felület az interneten és ez egészen 2021-ig igaz is volt, de tavaly nagy változás történt. Egy friss felmérés szerint ugyanis a TikTok átvette a vezetést, ami különösen azért nagy szó, mert nem csak a Google keresőt, de az összes hozzá kapcsolódó szolgáltatást is leelőzte. Mindezt úgy sikerült elérnie a rövid videókat megosztó oldalnak, hogy 2020-ban még mindössze csak a 7-ik legnépszerűbb volt. Ezek után érthető, hogy egy magára valamit is adó vállalkozásnak, aki lépést akar tartani a korral, jelen kell lennie a most már legnépszerűbb internetes felületen is. Így van ezzel a Volvo Galéria Budapest is. Arról, hogy milyen tartalmakkal készül a Váci úti autószalon és kiket céloz meg elsősorban az új felülettel, Dankovics Beát a kereskedés marketing vezetőjét kérdeztük.
Miért döntöttetek úgy, hogy elindítjátok a TikTok oldalt?
A TikTok rendkívüli népszerűségnek örvend és van egy olyan korosztály, akik már nem használják, vagy csak minimálisan a Facebookot és az Instagrammot, ők már kifejezetten a TikTok-ról tájékozódnak és ott töltik a legtöbb időt, így egyértelmű volt számunkra is, ha őket akarjuk elérni, akkor lépnünk kell.
Honnan tudod, hogy a TikTok-ra milyen tartalmakat érdemes előállítani?
Szerencsére nem nekem kell kitalálnom teljesen a nulláról, hanem van egy fiatal, de nagyon tehetséges segítségem, aki nagyon profin és otthonosan mozog ezen a felületen. Aki megnézi a Volvo Galéria Budapest TikTok oldalát az egyből láthatja, hogy nagyon minőségi és igényes tartalmak készülnek erre a felületre is.
Ez a lépés illeszkedik a Volvo jelenlegi törekvéseibe is?
A Volvo-nak abszolút célja az elmúlt években, hogy levetkőzze azt a régi berögződést, hogy túl „komoly és szögletes”. Sokat tesz a vállalat és mi is azért, hogy a fiatalok is megismerjék a márkát és lássák, hogy a minőség és a biztonság mellett a Volvo ma már sportos fiatalos és vagány is. A TikTok felületre készített tartalmak elsősorban nekik készülnek, ennek a korosztálynak mutatják meg, hogy igenis a márka hatalmasat lépett előre az elmúlt években, hiszen ők lesznek a jövőben a vásárlóink.
Milyen tartalmakkal készültök az elkövetkező időszakban?
Rövid videók, amik szórakoztatnak, de sok esetben informatívak is. Sok olyan tartalmat készítünk majd, amelyek az új modelleket mutatják be, olyan funkciókat, amik korábban nem voltak ismertek, ilyenek akár a vezetőtámogató rendszerek, vagy néhány extra biztonsági rendszer is.
Üzleti szempontból hol látszik a haszna például a TikTok-on való jelenlétnek?
Tavaly jelent meg két tisztán elektromos modellje a Volvo-nak, amelyeknek a köre az elkövetkező években még tovább fog bővülni. Ezek az autók, már online is rendelhetőek akár otthonról, a telefonunkról, vagy a számítógépünk elől is, anélkül, hogy be kellene fáradni egy márkakereskedésbe. 5 országban ezeket a modelleket már kizárólag online értékesítik. A jövő egyértelműen ez és a fiatalok azok, akik ebben az online térben igazán otthonosan mozognak. Márpedig ha ők így fogyasztanak tartalmat, akkor nekik így lehet megmutatni a Volvo új friss modelljeit, újításait a legjobban. Magyarországon ez egy lassabb folyamat, de a Volvo Galéria Budapest, mint a legnagyobb hazai márkakereskedés, mindig is innovatív volt, így most is az elsők között akarunk lenni.
TikTok oldalunk itt érhető el: https://www.tiktok.com/@volvogaleriabudapest