Az EX30 amellett, hogy rendkívül praktikus és dinamikus, igazán ízléses dizájnt is kapott, így egyértelmű volt, hogy a Volvo Galéria Budapest felkéri állandó autó fotósát Mosoni Pétert, hogy készítsen róla a saját látásmódjának megfelelően képeket. A végeredmény magáért beszél, de hogy mit gondol az új típusról a művész, arról őt magát kérdeztük.

Hol készültek a képeid a Volvo legújabb modelljéről?
Fehérváron egy ipari park területén készítettem a képeket, mert azt gondoltam, hogy a homogén háttér jól kiemeli az autó vonalait, így hangsúlyosabban átjönnek a képen az autó legfontosabb értékei. Ezen kívül még Kápolnásnyéken a szőlőben is fotóztam, aminek köszönhetően szerintem jól meg lehetett mutatni a négykerék meghajtás előnyeit és fókuszba lehetett rakni a megújuló energia fontosságát.

Mit gondolsz az új EX30 színpalettájáról?
Hozzám pont egy fehér árnyalatú autó került, de abszolút azt gondolom, hogy a Volvo-nak és az embereknek is szükségük van arra, hogy változatos színű autókkal járjanak, mert esztétikailag jót tesz, ha színes a környezetünk. Az EX30 sárga színárnyalata egy igazi különlegesség és nagyon jól mutat a szemnek. Kicsit sajnáltam is, hogy nem azt tudtam fotózni, de talán majd legközelebb. Véleményem szerint a színválasztékkal egyértelműen a fiatalabb korosztály felé nyit a svéd vállalat.

Fotós szemmel mit gondolsz a modell formai kialakításáról?
Amikor az autót bemutatták titkon reméltem, hogy a Volvo Galéria gyorsan hívni fog az autó fotózása miatt. Én nem vagyok egy SUV szimpatizáns, de azt gondolom, hogy annyira telitalálat az EX30, mind a letisztultságában, mind formavilágában, mindezt úgy, hogy tovább viszi a skandináv arculatot, de mégis fiatalos és lendületes



Milyen volt vezetni?
Nálam az erősebbik hajtásláncos verzió volt, ami rendkívül dinamikus volt az utakon. Méretéből fakadóan játékos volt, ami mosolyt csal a sofőr arcára és abszolút élmény vezetni. Úgy adja egy SUV érzetét, hogy közben könnyű irányítani, rendkívül agilis és mobilis autó. Igazi városi szabadidő autó, amivel könnyű parkolni és közlekedni, még a legforgalmasabb időszakokban is.

Mit látsz, milyen trendek vannak az autók design kialakításánál a piacon?
Az EX30 kompakt mérete hatalmas népszerűségnek fog szerintem örvendeni, mert a konkurens márkák nagy méretű SUV-jaihoz képest sokkal inkább életre van tervezve. Ez a típus igazán a mindennapi használatra van tervezve. Az autógyártóknál azt látom, hogy a trendek most arra mutatnak, hogy minél nagyobb méretű, minél nagyobb hatótávú autókat terveznek, amik utazáshoz, vagy nagyobb távolságok megtételéhez ideálisak és komfortosak, de sok márka palettájáról pont az hiányzik, amit az EX30 nagyon tud. A Volvo-nál pedig, aki a nagyobb ,,élvezetre” vágyik annak érkezik az EX90.
