Lassan egy éve, hogy bemutatta a Volvo az első tisztán elektromos hajtással forgalmazott autóját, így gondoltam eljött az ideje, hogy kiderítsem ,,mire az a nagy felhajtás” és miért lett ennyire népszerű a Volvo C40. A Volvo Galéria Budapest autószalonjából kigurulva nem kellett sokat várni arra, hogy a válaszokat is megkapjam.
Az elektromos autókat még mindig sok kritika éri és még mindig sokan vannak, akik tartanak az új technológia tartósságától és napi használhatóságától. A Volvo mérnökei azonban igyekeztek, olyan autót tervezni, amelyik megnyugtató válaszokat ad a kétkedőknek is. A C40 az első tapasztalatok alapján bőven tudja azt a hétköznapi használatban is, amit a gyári körülmények között sokszor torzító statisztikák mutatnak. Az első utam az autóval a Pilisbe vezetett, mert úgy gondoltam, hogy a városi élmény terepjárót érdemes lenne kipróbálni egy kicsit nehezített körülmények között. Az, hogy egy elektromos autó a lámpánál az azonnal leadott erőhatásnak köszönhetően gyorsabban indul, mint a belső égésű motoros társai már-már természetes, bár amíg valaki egyáltalán nem vezetett elektromos autót nehéz elképzelni, de a Pilis emelkedőin kipróbálhattam, hogy emelkedőn, lejtőn, vagy akár egy élesebb kanyarban, hogyan reagál az autó. Az eredmény és a tapasztalat pedig egy szóban megfogalmazható: LENYŰGÖZŐ.
A C40 nem csak a városi vezetés során tudja teljesíteni a tőle elvártakat, hanem bármilyen akadályt könnyedén vesz. Ennek az autónak mindegy, hogy emelkedőn akarok előzni vele, vagy lejtőn, vagy egy jól belátható kanyarban. A motor és a vezetéstámogató rendszerek mind egyszerre tökéletesen működnek és reagálnak és ugyan olyan erővel dolgoznak. Míg a belső égésű motoroknak idő kell, hogy a váltó és a motor egy emelkedőn előzési körülmények között lereagálják a vezető akaratát, a teljesen elektromos C40 a másodperc töredék része alatt tud reagálni. Nyilván mondhatjuk, hogy de ilyen helyzet azért ritkán fordul elő és egy autó kiválasztásánál nem ez a legfontosabb szempont és ebben nem is tévednek, de ez csak egy érzékleti különbség a sok közül. A gyári adatok szerint a Volvo C40 több, mint 400 kilométer távolság megtételére képes egyetlen töltéssel és ez a hosszú hétvége alatt be is bizonyosodott. Még a Pilisben tett túrát belevonva is, klímát használva közel 380 kilométerre volt elegendő a teljes akkutöltöttség. Az autó a városi használat során feltűnő jelenség, látszik, ahogy a lámpánál más autókból megnézik és a járókelőknek is megakad rajta a tekintetük. Bár a kialakítása coupés és az XC40 méreteire és platformájra épült, , nem lehet kijelenteni, hogy egy ,,csajos” kocsi lenne.
Az autó idomul a tulajdonosához. Ugyanúgy elmondható róla, hogy sportos és vagány, mint, ahogy kijelenthető, hogy biztonságot és erőt sugároz. A C40-től a családosoknak sem kell megijednie, mert hétköznapi használat mellett bőven elegendő raktérrel rendelkezik, vagy akár 2 gyerekkel is tökéletesen kiszolgálja az igényeket, egy tetőbox–al pedig felül is múlja azokat. A belső tér hozza a Volvok-ban már jól megszokott luxus szintű kényelmet, mind az ülések kialakításában, mind a belső anyaghasználatok tekintetében. A Volvo által fejlesztett interaktív kezelőpanel és az azon futó támogató rendszerek, mindenben segítik a sofőrt és míg a navigáció segít a könnyű tájékozódásban, addig a kedvenc zenéink is tökéletesen szólnak a Harman Kardon hangrendszeren.
A Volvo C40 3 napos tesztelésének a végén vissza érve a Volvo Galéria Budapesthez sok tanulságot vonhattam le. A legfontosabb mégis az, hogy a C40 az első olyan tisztán elektromos autó, amit vezetve egyértelművé vált számomra, hogy az elektromos autózás, már nem a jövő ebben az iparágban, hanem a nagybetűs JELEN.