Volvo Galéria Magazin

A biztonság nem csak egy szó a Volvo Galéria Budapestnél

Gyakran vonnak párhuzamot a Volvo és a biztonság között. Ha ki kellene emelni egy tulajdonságát a márkának, akkor 10-ből 8 ember biztos, hogy a biztonságot hozná fel elsőként. A Volvo Galéria Budapestnél nem csak beszélnek a biztonságról, hanem konkrét számokkal is alá tudják támasztani azt, hogy a Volvót használók igenis nagyobb biztonságban vannak, mint a más márkát választók. Az elmúlt évtized tapasztalatairól Komzák Péterrel, a Volvo Galéria Budapest karosszéria műhelyvezetőjével beszélgettünk. 

Mik a tapasztalataid, a Volvo Galéria Budapest ügyfelei milyen gyakran szenvednek súlyos sérüléssel járó, akár halálos balesetet Volvójukban?

Az elmúlt 12 évben volt súlyos sérülést szenvedett ügyfelünk, de egyetlen halálos kimenetelű baleset sem történt. Ráadásul az említett súlyosabb baleset is egy régebbi eset volt, amikor egy Volvo V50 ráfutásos baleset következtében egy teherautóval ütközött.

Minek köszönhető ez a pozitív statisztika?

A dolog összetett. A legfontosabb az autónak az aktív és passzív biztonságtechnikai felszereltsége, ami azt mutatja, hogy a Volvo, amióta létezik, szeret különféle ötvözetű fémekkel dolgozni, ezért nagyon masszív a karosszériának az ügynevezett ketrec része, amire felépül az autónak az eleje, hátulja, oldala, gyakorlatilag az energia elnyelő zónák. A legfontosabb a gépjárművek karosszériája és az nagyon erős. Hozzátesz az is, hogy a Volvo ügyfelek többsége világszerte nagyon megfontolt, előrelátó sofőr. A vásárlóink többsége olyan társadalmi réteghez tartozik, akik megfontoltabbak és inkább defenzív vezetők, igyekeznek megelőzni a baleseteket, elkerülni a veszélyes helyzeteket. Az aktív biztonságtechnikai rendszerek pedig egyértelműen hozzátesznek nem csak a vezetési élményhez, hanem az ügyfelek maximális védelméhez is. A City Safety rendszer bevezetése is azt mutatja, hogy a márka folyamatosan arra törekszik, hogy a nullára csökkentse a balesetek számát. 

Minek köszönhető, hogy a Volvo mindig egy lépéssel a többi márka előtt jár a biztonsági fejlesztések terén?

Annak, hogy a márkának a filozófiájához hozzátartozik, hogy elsődleges a biztonság. Más márkáknál sokkal nagyobb ütemben és mértékben fejlesztik a modell palettát, de a Volvo-nál a hangsúly mindig a biztonsági fejlesztéseken van. 2007-ben egyes típusokban már megjelent az adaptív tempomat, a holttér figyelő (BLIS) rendszer, ami a versenytársaknál, akkor még fel sem merült, mint lehetőség. Szerintem azt is kevesen tudják, hogy a hárompontos biztonsági övet (1959) először Volvo-ban alkalmazták. Egy saját szabadalomról van szó, amit a márka később nem védetett le, hogy mindenki számára elérhető legyen a biztonságos autózás. 

XC40

Mi a jövő milyen fejlesztések jöhetnek még a jövőben?

Amit most látunk az az, hogy a City Safety megjelenésével, valamint az ehhez kapcsolódó új fejlesztésű biztonsági rendszerekkel nagy mértékben csökkentették a balesetek számát. A rendszer annyira bevált, hogy az első évben egy kezünkön meg tudtuk számolni, hogy hány Volvo XC60 szenvedett balesetet ráfutásos sérüléssel. Az ügyfeleink, akik komolyabb baleseteket szenvednek, olyat, ahol akár kinyílik minden légzsák az autóban, kivétel nélkül a trélerrel, vagy saját lábukon, de bejönnek a szalonba, és ennél jobb visszajelzés nem is kell. Az új ügyfelek, amikor bejönnek a szalonunkba és érdeklődnek a márka iránt, gyakran mondják, hogy azért akarnak Volvo-t venni mert azt hallották, hogy biztonságos. Ilyenkor mi meg tudjuk mutatni nekik, hogy szemmel láthatóan is minek köszönhető ez. Láthatja bárki az autót körbejárva, hogy az ajtók tok vastagsága nagyobb a szokásosnál, el tudjuk magyarázni, hogy milyen extra merevítéseket használ a gyártó. És természetesen azt is, hogy szerintünk a Volvo a legbiztonságosabb választás.

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!