2019-ben a Volvo rekord növekedést produkált világszerte. Nem volt ez másképp a Volvo Galéria Budapestnél sem. Az elmúlt év kiemelkedő teljesítményéről, és arról, hogy mit vár a márka és az autószalon 2020-tól, Nagy Jánossal a Volvo Galéria Budapest ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.
Milyen eredményekkel zárta 2019-et a Volvo Galéria Budapest?
Minden idők eddigi legmagasabb eladási számát értük el 2019-ben, mivel 753 darab autót sikerült értékesítenünk. Ez különösen nagy eredmény, ha figyelembe vesszük azt, hogy egy évvel korábban ez a darabszám 550 volt. A másfélszeres növekedés minden várakozást felülmúlt.
Minek köszönhető szerinted ez a rendkívüli eredmény?
Egyrészről a piaci körülmények ideálisak voltak és kedveztek az új autó eladásoknak, másrészről azt gondolom, hogy a Volvo Galéria Budapestnél dolgozó kollégák munkája, valamint a marketingen dolgozó csapat teljesítménye az mostanra ért be igazán. A Volvo országosan 23%-ot tudott növekedni, a mi kereskedésünk egyértelműen kiemelkedett a haza autószalonok közül a közel 50%-os emelkedéssel.

Mi volt 2019 legfontosabb mérföldköve a Volvo Galéria Budapest életében?
Az, hogy a végére értünk a VPS rendszer bevezetésének, ami egy új szerviz rendszer, a Volvo Personal Service-t jelenti. Gyakorlatilag azt takarja, hogy mostanra már az ügyfelek nem a munkafelvevővel egyeztetnek, hanem közvetlenül a szerviztechnikussal állnak kapcsolatban. Ennek a rendszernek a bevezetését még 2017-ben kezdtük el és 2019-re sikerült elérnünk, hogy az ügyfeleink 100%-ban a legmagasabb szintű kiszolgálást kapják személyre szabottan. Nagy változás volt ez a kollégáink és az ügyfeleink életében egyaránt. Az elmúlt évben sok kiemelkedő kampányt is folytattunk, például a vártnál nagyobb érdeklődés fogadta az Egy Volvo. Egy fa. Egy jövő kezdeményezést. Gyakorlatilag az egész év a zöld világ felé elmozdulásról szólt és ez a hybrid autók eladásának növekedését is magával vonzotta.
Mely típusok voltak 2019-ben a legnépszerűbbek?
A trendek azt mutatják, hogy a SUV-ok a legnépszerűbbek. A legtöbb eladott darabszámú autónk az XC60-as volt. A tavalyi év egyik nagy érdekessége az volt, hogy az XC40, ami 2018-ban az év autója díjat is elnyerte, megelőzte az XC90-et az eladási listákon. A hybrid arány folyamatosan növekszik. 2019-ben 17% volt, az idei évben, már 25% körül lehet ennek a típusnak az eladási aránya. A dízel botránynak köszönhetően az elmúlt években megfordult a trend és 75%-ban benzines autókat keresnek inkább a vásárlók. A céges és nagy flotta vásárlók is növelték a vásárlási erőt, de a KKV-k is megjelentek, akik korábban elhanyagolható mennyiségben vásároltak a Volvo prémium autói közül. A megváltozott finanszírozási lehetőségek nagyon népszerűvé tették a vállalkozások számára az új autó vásárlást.

Mik a Volvo Galéria Budapest tervei az idei évre?
A tervek mindig a darabszámokkal kezdődnek, hiszen ez a legfontosabb mérőszám egy autókereskedés életében. 2019 egy extrém erős év volt, amit nagyon nehéz lenne überelni, főleg úgy, hogy a piaci körülmények és az előrejelzések is azt mutatják, hogy visszaesés, de legalábbis stagnálás várható. Én nagyon örülnék annak, ha ugyanazt a teljesítményt hozni tudnánk, amit tavaly sikerült. Marketing oldalról az elmúlt két évben sikerült a köztudatba eljuttatnunk a Volvo Galéria Budapest nevét, ezt szeretnénk idén is tovább erősíteni és ezáltal minél több ügyfélhez eljutni. Nagyon szeretnénk 2020-ban a teljes szelektív hulladékgyűjtést megvalósítani. Ez első látásra egyszerűnek tűnhet, de mivel autószervízt is üzemeltetünk, ahol számtalan veszélyes hulladék is termelődik, így több megoldandó probléma is felmerül a projekt kidolgozásának kapcsán. De az év végére szerintem ezt is teljes mértékben sikerül majd megvalósítanunk Az értékesítési számok növekedésével szükségessé válik egy nagyobb mosó berendezés beszerzése is, aminek a projektjét, már elindítottuk, és az év második felére reményeink szerint a kivitelezése is megtörténik.
Milyen újdonságok érkeznek 2020-ban a Volvo háza tájáról?
A legnagyobb újdonság egyértelműen a Volvo első teljesen elektromos autója lesz. Ez bár megjelenik idén, a magyar piacon 2019-ben még nem lesz elérhető. Valószínűleg az év vége felé egy bemutató autó hozzánk is eljut, amit már nagyon várunk. „Ráncfelvarráson” esik át több típus is. Az XC40-ben megváltoznak kicsit a lóerők, ez már májusban a modellév váltáskor várható. Az S90 kap egy új design-t, amit már szintén nagyon várunk.
