A Volvo elkötelezett amellett, hogy egy fenntartható ,,zöld” jövőt építsen az elkövetkező generációk számára és, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon miközben a világ legbiztonságosabb autóit gyártja az emberek számára. A fenntartható jövő nem csak a vállalatnak, hanem autószalonunknak a Volvo Galéria Budapestnek is fontos és ezért számtalan lépést is tesznek kollégáink éve óta. A kitűzött célokról és a megtett eredményekről Nagy Jánossal a cég ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.
Az energiatudatosabbá válás és a környezettudatosság a vállalat elvárása, vagy részetekről merült fel az igény rá?
A ,,zöldítés” a részünkről lett kezdeményezve, de teljes mértékben összhangban van a vállalat elképzeléseivel. A Volvo célja alapvetően, hogy 2030-ra teljesen elektromos autó gyártóvá váljon és már évek óta nagyon sokat tesz a vállalat azért, hogy minél nagyobb arányban adjunk el hibrid, illetve tisztán elektromos gépjárműveket. Értelemszerűen azzal, hogy növekszik a hibrid és elektromos autók száma az elektromos energiára való igény is növekszik és ezért, illetve a környezetvédelem érdekében is igyekztünk lépéseket tenni, hogy zöld energiára váltsunk itt az autószalonban is. Ezért telepítettünk most egy 120KW-os napelemforrást a Volvo Galéria tetejére. Ez a napelempark ideális esetben, akár a szalon energia igényének több, mint 80%-át fedezni tudja.

A napelemeken kívül miben mutatkozik meg, hogy a környezettudatosságra törekedtek a Volvo Galériában?
Abszolút a legkisebb dolgokban is látszik, hiszen a szelektív hulladékgyűjtésre már nagyon régen átálltunk, de például teljesen száműztük az irodákból és az épületből a műanyagpalackokat. Régi vágyunk és törekvésünk, hogy teljesen papírmentesen tudjunk dolgozni és csak elektronikus dokumentumok formájában dolgozzunk. A kollégáink folyamatos képzéseken vesznek részt és csapatépítés keretében már arra is volt példa, hogy szemetet szedtünk, amit egybe kötöttünk egy fenntarthatósági tréninggel.

Mennyire sikerül tartani a célokat a 2030-ig vezető teljesen zöld úton?
Az elmúlt években a plug-in hibrid arányt 20%-ról 40%-ra sikerült emelni, ami gyakorlatilag duplázódást jelent. A tavalyi évben megérkeztek ugye a Volvo első tisztán elektromos autói és most erős a fókusz ezeknek az értékesítésén, de a várakozásoknak megfelelően nagy a kereslet rájuk, csak a jelenleg az autóiparban ismert okok miatt (chip probléma, háború, covid) ez kicsit lassabban halad a kelleténél. Összességében azt látjuk, hogy az elektromos autók eladásának a száma rohamosan növekszik a portfóliónkban. A nehézségek ellenére az biztos, hogy a jelenlegi állapotban, ha valaki elektromos autót rendel az hamarabb hozzá tud jutni, mint a belsőégésű motoros verziókhoz. Ez alapvetően azért van így, mert a gyár úgy irányítja a logisztikát, hogy az elektromos autók gyártására teszi a hangsúlyt, így azok előrébb kerülnek a sorban. Aki elektromos autót rendel az belátható időn belül élvezheti az új teljesen elektromos Volvo élményt.
