A Volvo Galéria Budapestnél minden év decemberében vendégül látjuk hűséges ügyfeleinket és partnereinket, hogy együtt ünnepeljük meg a mögöttünk álló év sikereit. Idén sajnos erre a járványhelyzetre való tekintettel nincs lehetőség. 2020 nehézségeiről, az elért eredményekről és a Volvo Galéria Budapest által már hagyománnyá vált jótékonysági kezdeményezésről Jakupcsek Gabriella márkanagykövetünk beszélgetett Nagy János ügyvezetővel.
Mi lett volna idén a Luca napi köszöntődben és milyen évet zártok?
Az idei egy nagyon furcsa év volt mindannyiunk számára. A mögöttünk álló időszakot leginkább egy hullámvasúthoz tudnám hasonlítani. Nagyon bizakodóan indítottuk az évet, amire minden okunk megvolt, hiszen január-február-márciusban megdöntöttük a tavalyi eladási rekordjainkat. Mindenki nagyon örült, egészen március közepéig, amikor a koronavírus-járvánnyal együtt megérkeztek a korlátozó intézkedések is, ami mindenkit nagyon érzékenyen érintett. Egyik pillanatról a másikra egy olyan helyzetben találtuk magunkat, amire senki nem volt felkészülve. Az eladási darabszámaink is visszaestek a terveink 30%-ára és teljesen új folyamatokat és intézkedéseket kellett bevezetnünk.
Mik voltak ezek az új intézkedések, hogy tudtátok megoldani, hogy senkit ne kelljen elbocsájtani?
A fő szempontunk az volt, hogy minden munkatársunknak tudjunk feladatot adni és ne kelljen elküldeni senkit. A versenytársaknál már a legelején azt láttuk, hogy a kollégák elbocsájtásával kezdték az átalakításokat, mi megpróbáltunk olyan intézkedéseket hozni, amivel ez elkerülhetővé vált. Nagy hangsúlyt fektettünk például a hozom-viszem szolgáltatásra, amit az egészségügyi dolgozók számára ingyenessé is tettük. Emellett több higiéniai és egészségügy intézkedést is bevezettünk.
Nyáron, amikor megszűntek a korlátozások, gyorsan visszatértek az ügyfelek?
Szerencsére a nyár úgy alakult, mintha semmi probléma nem lett volna és nagyon szép teljesítményt sikerült összehoznunk augusztusban és szeptemberben is. Őszintén szólva én is meglepődtem azon, hogy mennyire gyorsan visszatértek a dolgok az eredeti kerékvágásba. Most a második hullámban pedig már az látszik, hogy sem minket, sem a vásárlókat nem ért annyira váratlanul a kialakult helyzet. Az első hullám tapasztalatait felhasználva sokkal felkészültebbek voltunk és a kormány által hozott intézkedések is jobban kedveztek az ágazatnak.
A közlekedési szokásainkat is átalakította a járvány, de az látszott, hogy sokan igyekeztek nyáron bepótolni, amit tavasszal kihagytak?
Az biztos, hogy semmi nem lesz olyan, mint a járványt megelőzően volt. Biztos vagyok benne, hogy a nyári fellendülésben egyfajta eufória is benne volt amiatt, hogy az emberek hirtelen visszakapták a szabadságukat és ez a mi eladási számainkra is pozitív hatással volt. A szervizben vezetett statisztikáink alapján, az autókból kinyert adatok szerint, az egyértelműen látszott, hogy az ügyfeleink sokkal kevesebb kilométert tettek meg ebben az évben, mint a korábbi években.
Milyenek a következő év kilátásai? Hogyan tud a Volvo Galéria Budapest úgy tervezni, hogy nem lehet tervezni?
Nem könnyű, de bizonyos tervszámokat kapunk a Volvo-tól, amiket mi a legjobb tudásunk szerint megpróbálunk teljesíteni. A nehézségek ellenére is azt a célt tűztük ki az idei évre, hogy megismételjük a tavalyi rekord évünket, és jelenleg úgy tűnik, hogy ezt sikerül is megvalósítani. Optimisták vagyunk és úgy állunk hozzá, hogy jövőre jobb évünk lehet, mint idén.
A jelenlegi körülmények szerinted felértékelik a lojalitást és az ügyfélközpontúságot?
Szerintem abszolút, és nagyon bízom benne, hogy a mi ügyfeleink is értékelik az erőfeszítéseinket, amit értük tettünk az elmúlt időszakban. Mi végig abban hittünk, hogy nem a megszorítások vezetnek célra, hanem a helyzethez alkalmazkodva az ügyfeleknek nyújtott extra szolgáltatásokban láttuk a megoldást.
A Volvo Galéria Budapest életében a Luca nap és a Karácsony mindig is fontos volt, hiszen a karácsonyfa alatt összegyűlt ajándékokkal mindig a rászorulókat támogattátok. Idén, bár nem lesz ünnepi rendezvény, de a felajánlásokat várjátok ugyan úgy?
Idén sincs ez másképp, ha kicsit nehezebb lesz is, de mindenképpen szeretnénk minél több rászoruló gyerek karácsonyát szebbé tenni, ahogy az elmúlt években is. Bár egyszerűbb, amikor a vendégek és ügyfelek ide jönnek hozzánk és magukkal hozzák az ajándékokat, de most is szeretettel várunk minden felajánlást, ha szükséges a szállításban is partnerek tudunk lenni. Azt gondolom rég nem volt akkora szükség az adományokra, mint idén karácsonykor, úgyhogy mindenkit arra bíztatok csatlakozzon a kezdeményezésükhöz.