A Volvo Cars 47 561 autót értékesített januárban, ami bár 20,2 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos hónapjához képest, továbbra is kijelenthető, hogy erős a kereslet a Volvo termékei iránt világszerte. Miközben a termelési körülmények fokozatosan javultak, az ellátási helyzet továbbra is akadályokba ütközik, mivel az alkatrészhiány továbbra is korlátozza a gyártási kapacitásokat, mind a Volvo, mint a teljes autóipar számára.

A Volvo Cars Recharge modelljeinek értékesítése 11,5 százalékkal nőtt januárban az előző év azonos időszakához képest, ami a hónap során világszerte eladott Volvo autók 31,7 százalékát tette ki, ami új rekordot jelent. A teljesen elektromos autók eladása a idén januárban, több mint kétszeresére nőtt az előző év azonos hónapjához képest, és a teljes eladás 6,6 százalékát tette ki.
Januárban az európai eladások 24,8 százalékkal 18 691 eladott autóra csökkentek az előző évhez képest, az újratölthető modellek a teljes európai eladások 53,1 százalékát adták a hónap során.
A tendencia nem csak az európai piacot érinti. Kínában az eladások 23,6 százalékkal 14 629 autóra csökkentek januárban, az Egyesült Államokban pedig 7110 autót értékesítettek, ami 12,8 százalékos csökkenés az előző év azonos hónapjához képest.
Ellenben van, ami nem változik. 2022 januárjában az XC60 volt még mindig az év legkeresettebb modellje 14 516 autóval (2021: 17 053 darab), ezt követte az XC40 12 286 autóval (2021: 17 770 darab) és az XC90 7 204 darab eladott autóval.
Bár a számok vissza esést mutatnak az egyértelműen látszik, hogy a tavalyi rekord év minden szempontból kiemelkedő volt. Pozitívum azonban, hogy a Volvo ,,zöld” céljai egyre közelebb kerülnek, hiszen az eladott autók egyre nagyobb százalékban tartalmaznak valamilyen elektromos hajtást, de a Recharge modellekre is egyre nagyobb a kereslet.