Kéri László senior flottaértékesítési tanácsadónkat megkértük, mutasson be nekünk egy olyan autót, ami 20 évvel ezelőtt is hűen mutatta, hogy a Volvo egyet jelent a biztonsággal és a megbízhatósággal. Felkérésünkre egy Volvo S70-es világába vezetett be minket.
Mi jellemezte 20 évvel ezelőtt a Volvókat?
A Volvót évtizedekkel ezelőtt egyfajta kockának, vagy hasábnak titulálták az emberek, mert az autók formatervezése mindig a szögletes vonalakon alapult. A svéd gyártó kínálatában a 21 évvel ezelőtt megjelent S70-es modell volt, amelynél először megjelentek lekerekített formai megvalósítások. A motorháztető és a lökhárító kialakítása ennél a típusnál már a megújulás felé mutatott.
A Volvóknál lehetett először látni, hogy ablaktörlő van az első lámpákon. Miért?
Mivel a Volvókat Svédországban tervezték és tervezik, ezért figyelembe vették az ottani időjárási viszonyokat és ott gyakran előfordul havazás, ónos eső, köd. A lámpa törlőlapát nagyban segített, hogy az akkori fényszórókkal jobban lehessen látni az utat és akár a jávorszarvasokat is el lehessen kerülni. Ma már nem lehet ilyet látni és ennek az oka elsősorban az, hogy 20 éve még valódi üvegből készültek a fényszórók üvegei, amit nem karcolt a lapát, de ma már polikarbonáttal borítják a fényszórók elejét, ami karcolódik.
Mitől volt prémium minőségű autó már 20 éve is egy Volvo?
Már évtizedekkel ezelőtt is nagyon figyeltek a svédek a részletekre. Az autók ülései legendásan kényelmesek voltak. Az ajtó, ahogy kinyílt, a beszálló sofőrnek kedvezett. A belső térben használt anyagok, az akkori kor szerint a legmagasabb minőségűek voltak. Nem véletlen, hogy egy jól felszerelt Volvo limuzin már 20 éve is 10 millió forintba került. Az árért cserébe természetesen olyan extrákat kapott az ügyfél, amik korszakalkotóak voltak. Gondolok itt a kétzónás klímára, vagy arra, hogy olyan hangrendszer volt építve az autóba, ami kuriózumnak számított, de akár az ülésfűtést is említhetném.
Milyen motor hajtotta az akkori Volvókat?
A Volvónak saját gyártású motorjai voltak. Az S70-hez egy olyan 5 hengeres meghajtást készítettek, ami akkoriban nagyon előre mutató és újító volt. Az automata váltók fejlesztésében is az élen jártak a svédek, de a rendkívüli gyorsulás és végsebesség mellett mégis a biztonság volt már akkor is az első szempont.
Mivel tudott kiemelkedni a Volvo biztonság tekintetében?
A Volvo már 20 évvel ezelőtt, az elsők között az első légzsákok mellett elkezdett oldalsó légzsákokat is alkalmazni. Ez akkoriban koránt sem volt megszokott. A hátulról érkező ütközések tompításához, olyan fejtámlákat szereltek be, amelyek megakadályozták, de legalábbis csökkentették a nyaksérülés veszélyét. A Volvo S70 még ma is jól mutat és még mindig tökéletesen szolgálja tulajdonosát, de ez azok számára is igaz lehet, akik most döntenek úgy, hogy Volvót vásárolnak.