A Volvo kedden legyártotta az utolsó dízel autóját, 2030-tól már csak
elektromos járműveket fognak értékesíteni. A vállalat már korábban
bejelentette, hogy csak 2030-ig gyárt belső égésű motorokkal autókat,
amikortól a tervek szerint már csak tisztán elektromos modelleket
fognak értékesíteni.
A Bloomberg beszámolója szerint az utolsó XC90-es modell kedden este
gördült le a Volvo torslandai üzemében lévő gyártósorról. – nyilatkozta Erik
Severinson, a Volvo Car új autókért és működési stratégiáért felelős
vezetője.
2017-ben a Volvo volt az első nagy autógyártó, amely elkötelezte magát a
belső égésű motoros járművek kivezetése mellett. A márka fő piacán,
Európában a dízel autók részesedése kilenc évvel ezelőtt volt a csúcson,
akkor az eladások közel fele dízel volt, tavaly ugyanez az arány már csak 14
százalék volt.
A Volvo dízeles sztorija még 1979-ben kezdődött a 244 GL D6 modell
bemutatásával, bár ekkor a gyártó még egy Volkswagen eredetű hathengeres
erőforrást használt. Bátor húzás volt akkoriban előrukkolni ezzel a
konstrukcióval, hiszen ebben az időszakban Európában főként fuvarozásra
és teherszállításra használták a gázolajos megoldásokat. Persze, aztán jött a
fellendülés, ami azt eredményezte, hogy a 2010-es évek elején már minden
második Volvo modell dízelként került legyártásra, illetve impozáns adat,
hogy 1991 óta több mint 9 millió dízelmotoros autót adott át a vásárlóknak a
gyártó.
A vállalat az áprilisban megnyíló múzeumában fogja kiállítani az utolsó
dízel autóját.