Volvo Galéria Magazin

Hogyan maximalizálhatjuk az elektromos autó hatótávolságát

Az elektromos autókkal megtehető távolság nagyban függ attól, hogyan és milyen körülmények között használjuk az autónkat. Ugyanazzal a töltöttségű autóval, ideális viszonyok között akár 20%-kal nagyobb távolságot is megtehetünk, így érdemes tudatosabban közlekedni. Igyekeztünk összeszedni néhány hasznos tanácsot a Volvo Galéria Budapest szakértőivel, mire lehet és érdemes figyelni az elektromos autónk használata közben.

Régi tévhit, hogy az elektromos autók nem tudnak nagy hatótávokat megtenni egyetlen töltéssel. A ma forgalomban lévő tisztán elektromos Volvók átlagosan 400 kilométer megtételére képesek. A lemerülés miatt sem kell aggódni, hisz egy Európai Uniós szabályozásnak köszönhetően 60 kilométerenként töltőt kell telepíteni az EU területén. Ez nagymértékben megkönnyíti a villanyautósok életét, valamint plusz ösztönzőt jelent ahhoz, hogy elhagyjuk a benzines, dízel járműveket.

Sebesség

Minden fékezés egy felesleges gyorsítást is jelent egyben. Ha takarékosan akarunk vezetni, érdemes minél egyenletesebb tempót tartani. A másik fontos kérdés, hogy valóban mindig annyira kell sietnünk, hogy autópályán 150-re állítsuk a tempomatot? Mivel a forgalom általában 110-130 között halad, a buszok és teherautók pedig ennél is lassabban haladnak. Minél nagyobb mértékben eltérünk a forgalom ritmusától, annál kevesebb időt nyerünk, hiszen csak éjjel, kihalt autópályán tudunk valóban 150-el haladni, nappal, sűrű forgalomban 150-re törekedve sem érjük el a 130 km/h átlagsebességet. Rengeteg energiát elpazarolunk azonban a sok-sok gyorsítással, előzéssel.

Keréknyomás

A túlságosan puha kerék jelentős mértékben növeli a fogyasztást és rendellenes gumi kopást eredményez, ezért érdemes rendszeresen ellenőrizni az abroncsok légnyomását. 2014 novemberétől az Európai Unióban kizárólag keréknyomás felügyeleti rendszerrel (Tire Pressure Monitoring System – TPMS) ellátott járműveket szabad forgalomba helyezni, így egyre több forgalomban lévő autó figyelmezteti a járművezetőt, ha túlságosan lecsökken a gumiabroncsok légnyomása. Az autók keréknyomását irreálisan túl kellene fújni ahhoz, hogy jelentős fogyasztáscsökkenést érjünk el, ez azonban a tapadás csökkenéséhez vezetne, így semmiképp nem javasolt. Arra azonban mindenképp érdemes odafigyelni, hogy meglegyen az előírt légnyomás. Télen különösen fontos lehet ez, mivel az ősszel 10-15 fokban felszerelt téli gumiabroncsok nyomása a januári 0 fokban már néhány tizeddel alacsonyabb lehet.

Túlsúly

Nem-nem az autónk elhízásáról van szó, hanem arról, hogy a fogyasztás csökkentésében az egyik legnagyobb szerepet az játssza, ha csökkentjük az autóra nehezedő terheket. Az autósok között vannak, akik példamutató rendet tartanak a járműben, mások viszont lomosnak használják a csomagtartót, benne felejtenek egy súlyos szerszámos ládát egész télre, amikor ősszel hazahozták a hétvégi házból. Minden felesleges kiló növeli a fogyasztást. Ez elsősorban városban fontos szempont, ahol sokszor kell felgyorsítani és lelassítani, országúton, autópályán kevésbé jelentős. Ráadásul az elektromos autók a regeneratív fékezésnek köszönhetően részben visszanyerik a gyorsítások energiaigényét.

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!