Egy igazán egyedülálló élettartam garanciát vezetett be a Volvo gyári alkatrészeire júniustól. A program működéséről Kiss Csaba, a Volvo Autó Hungária Kft. Vevőszolgálati Igazgatója mesélt nekünk

Mióta működik a Volvo élettartam garanciája?
Még 2015-ben kezdte el a Volvo tesztelni ezt a lehetőséget az amerikai piacon, utána kiterjesztették ezt Norvégiára is. Ez egy különleges garancia, ami elkülönül az autó gyári garanciájától. Ha az ügyfél bemegy bármelyik márkaszervizbe, például a Volvo Galéria Budapesthez, és beszereltet egy gyári alkatrészt az autójába, de valamilyen hiba folytán elromlik az az alkatrész, akkor többé azért az alkatrészért nem kell már fizetnie. Ennek a lehetőségnek, akkora ereje volt és akkora hatással volt az új autó értékesítésekre, hogy elenyészett, ahhoz a költséghez képest, amit a garanciális cserék jelentettek a vállalat számára. Ehhez, még hozzájött az is, hogy valamit lépnie kellett a cégnek, hiszen a svédeknél is megjelentek azok az utángyártott alkatrészeket forgalmazó cégek, akik 3-5 év garanciát vállaltak a termékeikre. A Volvo felismerte azt a különböző piacokon, hogy hátrányt jelent az 1 vagy 2 éves gyári garancia, az utángyártott termékek forgalmazóival szemben. Elsőként Svédországban, Oroszországban és Csehországban alakított ki a Volvo kontroll csoportokat, a tavalyi évben már tesztelték a programot. A tapasztalatok azt mutatták és az európai fogyasztási szokások is arra mutattak, hogy ezt a projektet érdemes bevezetni a teljes európai régióban. Magyarország abban a szerencsés helyzetben van, hogy nálunk sikerült elsőként bevezetni élesben ezt a lehetőséget idén június elsejével

Mit jelent az élettartam garancia a gyári alkatrészekre pontosan?
Konkrétan azt, hogyha az ügyfél Volvo szakszervizben vásárol egy alkatrészt és ezt szakszervizben is építik be, akkor amíg az ő tulajdonában van az autó, addig az alkatrészt egy esetleges meghibásodás esetén a gyártó költségére kicseréljük és többé nem kell ezt az alkatrészt megvásárolnia. Fontos, hogy ez úgynevezett Customer Lifetime néven működik, vagyis a garancia az ügyfelet követi. Ha valaki 10 évig használja az autót, akkor 10 évig érvényes. A másik megkötés, hogy ez természetesen a kopó alkatrészekre nem vonatkozik. Ebbe a körbe a gyári garanciába tartozó alkatrészek tartoznak. A kopó alkatrészekre egyetlen márka sem vállal garanciát, főleg nem korlátlan időre. A tartozékokra is marad a normál garancia idő. A szoftvereknél annyiban speciális a dolog, hogy nem vonatkozik rá a garancia, de ha egy olyan alkatrészt kell beszerezni, ami igényli egy adott szoftver installálását, akkor azt is természetesen a Volvo költségére építik be az autóba.

Mennyire egyedi ez az élettartam garancia a gyártók között a piacon?
A Volvon kívül jelenleg senki nem vállalt még be ilyet, mondhatni ebben a márka ismét az úttörők sorát erősíti.
