Volvo Galéria Magazin

2021 a felemelkedés éve

Lassan közeledik az év vége és, ahogyan tavaly, idén is Jakupcsek Gabriella a Volvo Galéria Budapest márka nagykövete kérdezte Nagy János ügyvezető igazgatót arról, hogyan értékeli az elmúlt év történéseit. 

2020-ban nem gondoltam volna, hogy 2021-ben is még itt fogunk találkozni, mert, hogy még mindig járványhelyzet van és az ügyfelek biztonsága érdekében azt választottuk, hogy ismét egy videó üzenetben beszélgetünk és foglaljuk össze az elmúlt év történéseit. Ha össze kéne foglalni, hogy az elmúlt év milyen volt, akkor mit emelnél ki?

2020-ban mindenkit váratlanul ért a pandémia, ami kifejezetten kellemetlen hatásokat okozott az egész gépjárműipar számára, de akkor azt gondoltuk, hogy ez 2021-re elmúlik. Most már látjuk, hogy nem múlt el, sőt tovább gyűrűzött, hiszen globális szinten is chip és nyersanyag hiány van, amiről már mindenki hallhatott. Mindezek ellenére azt kell mondjam, hogy sikeres évet fogunk zárni. Az eladásaink mennyiségét 35-40%-al sikerült még a tavalyihoz képest is túlszárnyalni. Véleményem szerint a Volvo vezetése az egész chip helyzetet jól kezelte és a konkurens márkákhoz képest viszonylag jól tudunk kijönni belőle. 

Furcsa ellentmondásnak tűnik, hogy egyrészről van egy chip hiány, ami alapvető dolog az autóiparban, mégis láthatóan megnőtt a kereslet az autók iránt. Mi okozza ezt a kettősséget?

Én azt gondolom, hogy a pandémia felerősítette ezt a helyzetet. Nagyon sok olyan vásárlásunk van, amit 2020-ban halasztottak el és mostanra tették át, illetve elkezdődött egy folyamat, amiben elkezdtünk együtt élni a pandémiával és nincs olyan sokk, mint 2020-ban volt, az emberek kicsit könnyebben kezelik már a történéseket, nincs az a félelemérzet és bizonytalanság mindenkiben, mint tavaly. 

Van változás az autózási szokásainkban? A Volvo Galériában is áll most két új olyan autó, ami már a zöld jövőbe vezet. Érezhető a változás?

A Volvo határozottan kitűzte azt a célt, hogy 2050-re teljesen klímasemleges lesz és ebbe az irányba megyünk. 2050-re azt akarjuk elérni, hogy már a gyártás is teljesen zöld legyen. A közelebbi cél a 2030, amikorra el akarjuk érni, hogy az értékesített autóink 50%-a elektromos hajtású legyen. Jól mutatja, hogy elindultunk a zöldebb úton az is, hogy idén már megjelent a Volvo két tisztán elektromos hajtású típusa is: a Volvo XC40 Recharge és a Volvo C40. De a Plug-in Hibridek eladási aránya is nőtt az idén, ezek a típusok ráadásul eddig mindössze 30-40 kilométert tudtak elektromos hajtással megtenni, ez a teljesítmény a legfrisseb modelleknél már 80-90 kilométer is lehet. 

Mi volt a jellemző idén a vállalati, vagy a lakossági ügyfelek voltak többen?

Azt láttuk idén, hogy főleg a cégek rendelései nőttek meg jelentősen. Annak ellenére, hogy a home office elterjedtebb lett. Ez annak is köszönhető valószínűleg, hogy olyan vállalatok esetében látjuk az erőteljes növekedést, amelyekre nem volt jelentős hatással a pandémia. 

A biztonság jobban előtérbe került a járványhelyzet miatt az elmúlt évben?

A biztonság az mindig a fő szempontja volt a márkának. Maga a közlekedési kultúra, az emberek hozzáállása is abba az irányba halad, hogy fontos a design és a teljesítmény, de mégis csak a magunk és családunk biztonsága az első. 

A Volvo eladási számainak növekedése mögött állhat az is, hogy tudatosabb vásárlói kör jelent meg a piacon?

A globális felfogáson látszik, hogy a biztonság, mint hívó szó még fontossábbá vált az embereknek. Egy személyautó, ha őszinték akarunk lenni, sohasem jó beruházás, mivel folyamatosan csak veszít az értékéből. A vevők válogatnak és preferenciákat állítanak fel, akik minket választanak azoknak a biztonság elsődleges. 

Mit vársz 2021-től?Ez az év messze a várakozásainkon felül alakult, jóval sikeresebb lett, mint amivel számoltunk, ezért én kicsit óvatos vagyok, hogy ezt, hogyan tudjuk felülmúlni jövőre. De mivel én mindig optimista vagyok, ezért azt mondom, hogy erre fogunk törekedni. 

A teljes interjút itt tekintheti meg:

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!