Volvo Galéria Magazin

20 éve két gyermekem született- egy a szülő szobán egy pedig a Váci úton

Az idén 20 éves Volvo Galéria Budapest jubileuma kapcsán, az autószalon márkanagykövete, Jakupcsek Gabriella beszélgetett Nagy János ügyvezető igazgatóval az elmúlt évtizedek sikereiről és nehézségeiről, illetve arról, hogy milyen megélni azt, hogy a Galéria együtt nőtt fel saját gyermekével. 

20 éves a Volvo Galéria Budapest, szerintem ennyi idős lehet a nagyobbik gyermeked is, nem?

A Galéria pont akkor indult, amikor született az első gyermekem és elkezdtem itt dolgozni. Úgyhogy mondhatni együtt neveltem fel őket. 

Hogyan született meg egyébként a Volvo Galéria Budapest ötlete?

A Galériát a Volvo Car Corporation hozta létre. Egy új koncepciót akartak kipróbálni Csehországban, Lengyelországban és Magyarországon is. Ez volt az úgynevezett direkt értékesítési rendszer, ami valójában azt jelenti, hogy a Volvo egy személyesebb, közvetlenebb kapcsolatot szeretett volna egy nagyon magas szintű kiszolgálással az ügyfelek részére. Az ötlet lényegében egy pilotként indult, de ez később kinőtte magát. A Westendben egy kis üzletben kezdtünk, amit néhány év után kinőttünk. Egyre nagyobb igény lett volna szervizre, mert anélkül nem lehet profi és teljeskörű kiszolgálást biztosítani az ügyfelek számára. 

20 év alatt nem csak technikailag kellett a céget felépíteni, hanem egy jól működő csapatot is össze kellett rakni, akik mára családként összetartva viszik a hátukon a márkakereskedést

Erre nagyon büszke vagyok, mert nagyon nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy akik itt dolgoznak azok itt is maradjanak és szeressenek idetartozni. A kulcs a munkatársaink megtartásához a közösség építése, az, hogy amikor bejönnek dolgozni, ne csak elnézzenek egymás mellett, ne kényszerként éljék meg azt, hogy be kell járniuk a munkahelyükre, hanem érdeklődjenek egymás iránt, építsenek szorosabb kapcsolatokat egymással. Munkán kívül is nagyon sok közös programot szervezünk. Ismerjük egymás gondjait, problémáit, igyekszünk odafigyelni egymásra. 

Mi vezetett oda, hogy ti lettetek a Volvo piacvezető márkakereskedése?

A Volvo hálózatában valóban mi vagyunk a legtöbb autót értekesítő márkakereskedés. Nagyjából a teljes eladás 30-35%-át mi adjuk el a magyarországi Volvóknak, de szervizünk is a legnagyobb forgalmat bonyolítja. Ennek a kulcsa az, hogy mivel a Volvo Car Corporation égisze alatt működünk, egy etalon kereskedés kell, hogy legyünk. Ezért nekünk mindig a maximumot kell nyújtani minden téren. 

A vírus egy új kihívás elé állította a márkakereskedést, hogy tudjátok ezt kezelni?

Ez egy olyan helyzet, amivel a piacon még senki nem találkozott, ez mindenkit váratlanul ért. Az értékesítés és a gépjármű beszerzés lényegében egyik napról a másikra visszaesett. Szerencsére az ügyfélkörünk részéről nem érkezett visszamondás, a megrendeléseinket megpróbáltuk tartani mindenki számára. A legfontosabb az volt számunkra, hogy ne veszítsük el a munkatársainkat és ne veszítsünk abból, amit két évtized alatt felépítettünk. 

Ez tényleg olyan neked, mint egy harmadik gyerek, nem?

Teljes mértékben. Akárhogy nézem, együtt nőttünk fel, együtt öregszünk a Volvo Galéria Budapesttel.

Csak neked fontos a márka hűség vagy másokon is azt veszed észre, hogy lojálisak hozzátok?

Nagyon sok olyan ügyfelünk van, aki visszatérő vásárló. Az ügyfeleink nagy részének fontos a biztonság és a minőségi kapcsolattartás, amit mi tudunk számukra nyújtani. Manapság már egy autóvásárlás nem csak egy racionális döntés, hanem érzelmi is. A versenytársak között is sok jó van, így mondhatni a jók versenyeznek a jóval. Nagyon apró különbségek döntenek Mi azzal szeretnénk kitűnni a versenytársaink közül, hogy olyan magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk, amire bármikor lehet számítani. 

Amikor elmész szabadságra, akkor követed az autóidat? Le tudod tenni a munkát?

Nem tudom sajnos. Már annyira az életem részévé vált, hogy nem tudok létezni nélküle. De nem is feltétlen akarok. Szeretem ezt csinálni. 

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!