20 év nagyon sok idő nemcsak egy ember, hanem egy márkakereskedés életében is. A Volvo Galéria Budapest idén töltötte be ezt a szép életkort, és ennek apropóján beszélgettünk a cég ügyvezetőjével, Nagy Jánossal az elmúlt évtizedek szép emlékeiről, a jelenről, és arról, hogy milyen álmokat dédelgetnek, milyen célkitűzései vannak a Volvo Galériának a jövőre nézve.
Mit jelent ez az évforduló a márkakereskedés életében?
Meghatározó pont ez a Volvo Galéria Budapest számára, hogy egy hasonlattal éljek: felneveltük a saját gyermekünket itt sokan együtt, aki már egyetemre jár és mind nagyon büszkék vagyunk rá. Kevés olyan márkakereskedés működik ma Magyarországon, aki ilyen hosszú múltra tekint vissza és ilyen sikeres évtizedeket tudhat maga mögött. Sokan vagyunk, akik a kezdetek óta együtt dolgozunk, nagyon örülök annak, hogy a fluktuáció alacsony, és hogy egy nagyon összeszokott csapat áll a sikerek mögött. A Volvo Galéria Budapest története még 2000-ben indult, amikor a Volvo Car Corporation egy új koncepciót vezetett be Magyarországon, Csehországban és Lengyelországban, ahol létrehozta a saját tulajdonú kereskedéseit. Akkor még a Westend bevásárlóközpontban nyitottunk ki és mondhatni, hogy ebben a formában ez egy egyedülálló projekt volt, más autómárkáknál sem lehetett ilyen konstrukcióval találkozni. Az elképzelés az volt, hogy az ügyfelek olyan magas szintű kiszolgálást kapjanak, amit csak a gyári tulajdonban lévő márkakereskedés tud adni számukra. 2006-ban jelentős változás történt az életünkben, hiszen ekkor költöztünk a Váci úti telephelyünkre. Korábban nem volt szervizünk, itt már ezt is sikerült kialakítani és elérni, hogy mára az ország legnagyobb Volvo márka kereskedése legyünk. Az országos forgalom több, mint a harmada rajtunk keresztül bonyolódik.
Mik voltak az elmúlt 20 év legfontosabb forduló pontjai?
A legelső mindenképpen a 2006-os költözés volt, mert az teljesen új lehetőségeket nyitott meg a Volvo Galéria Budapest számára. A szervizünk a nulláról indult és hatalmas munkánk van a felépítésében. 2008-ban jött a pénzügyi válság, ami nagyon nagy érvágás volt számunkra is, hiszen alig 2 évvel korábban egy hatalmas beruházást hajtottunk végre és mire a gyümölcsét élvezhettük volna, az értékesítési számok a negyedére estek vissza. Utólag szerencsére azt mondhatjuk, hogy ez a válság a prémium márkákat, így a Volvo-t kevésbé érintette. Az említett nehéz időszakból 2011-2012-re sikerült kilábalnunk, és egy olyan növekedési pályára állni, ami egészen 2020-ig kitartott. 2017 novemberében is volt egy fordulópontunk, mivel ekkor váltunk le az importőrtől és kezdetünk meg munkánkat önálló cégként. Az elmúlt évek teljesítménye igazolja, jó döntés született, hiszen 2019-ben minden idők legjobb évét értük el. Most egy kis megtorpanás látszik, a koronavírus járványt azért mi is megérezzük, és folyamatosan figyelemmel kísérjük, hogy a második hullám milyen hatással lesz az értékesítési eredményeinkre.

Nagy János – Volvo Galéria Budapest
Hogyan jutott el piacvezető pozícióba 20 év alatt a Volvo Galéria Budapest?
Mára elértük azt, hogy a márkán belül is egy brand vagyunk, ezen tudatosan és nagyon sokat dolgoztunk az elmúlt években. Manapság, ha valaki meghallja, hogy Volvo akkor már a sokan a Galériára asszociálnak, ez tíz évvel ezelőtt még nagyon nem volt evidens, sőt más márkakereskedések jutottak inkább az emberek eszébe. Nagyon sokat tettünk azért, hogy ez változzon. Mivel a márkakereskedés Volvo gyári tulajdonban van, sokkal nagyobb a kontroll rajtunk, mint más autókereskedéseken. Mi kell, hogy legyünk az etalon, és ha bármilyen újdonságot vezet be a gyártó, azt először nálunk teszteli le, így az ügyfelek a legfrissebb újításokkal is nálunk találkozhatnak először.
Egy piacvezető márkakereskedésnek milyen tervei vannak a jövőre nézve, hogyan lehet tovább fejlődni?
Én úgy látom, hogy az igazi kihívás most jött el, hiszen elsőnek és piacvezetőnek lenni nagyon nagy felelősség. Ezt az eredményt meg is kell tudni tartani, és mi most, a koronavírus járvány alatt is azon dolgozunk, hogy a tavalyi rekord eredményt meg tudjuk ismételni. Az első negyedévben egyébként sikerült már hozni a darabszámokat, de a járványhelyzet ezt derékba törte márciusban. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a vírussal járó nehézségek közepette is sikerült minden munkatársunkat megtartanunk, még csak csökkentett munkarendre sem kellett átállnunk. Úgy érzem nagyon jól reagáltunk, hiszen a hozom-viszem szolgáltatásnak, fertőtlenítésnek köszönhetően alkalmazkodtunk a körülményekhez és a szervizünk is végig zökkenőmentesen végezte a munkáját. Ezúton is szeretném megköszönni minden munkatásunknak, hogy erőn felül teljesítettek ebben a nehéz időszakban is. Az augusztus már ismét nagyon közel áll ahhoz, amit tavaly tapasztaltunk mind az értékesítésben, mind a szerviz működésében, és ha nem lesz nagyon nagy baj az ősz folyamán, akkor nagyon közel tudunk kerülni a kitűzött céljainkhoz idén is. A jövőre nézve viszont nem csak az eladási számainkat szeretnénk növelni, hanem a környezettudatosságunkra is nagyobb hangsúlyt fektetünk. A hybrid autók eladási számára nagyobb hangsúlyt szeretnénk helyezni. Az a tervünk, hogy idén már 23%-ot elérünk a teljes gépjármű értékesítésen belül. A mindennapi munkamenetben terveink között szerepel, hogy teljesen papírmentes legyen a működésünk, ezt a folyamatot már elindítottuk, és nagyon szép eredményeink vannak. Pár éven belül reálisan megvalósulhat ez a cél is. Összességében izgalmakkal teli és fordulatos 20 év áll mögöttünk, ha a következő 20 is csak ennyire lesz sikeres, én azzal nagyon elégedett lennék.