Egyedülállóan zöld megoldással újít a Volvo a magyar közterületi hirdetések piacán
A Volvo felelős és úttörő autógyártóként az iparág rutinjait megkérdőjelezve dolgozik több mint 90 éve a közlekedés egyre biztonságosabb, fenntarthatóbb és személyre szabottabb körülményeinek a megteremtéséért. A márka mára már egyet jelent a biztonsággal, és a klímaváltozás megfékezéséért folytatott, a működése minden területét érintő munkájának köszönhetően egyre inkább a fenntarthatósággal is. A cég hazai leányvállalata, a Volvo Autó Hungária a bolygó védelmében most úgy döntött, a környezettudatosságot a kommunikációjára is kiterjeszti: ennek gyümölcse az az innovatív hirdetési háló, amelynek minden egyes négyzetmétere egy közepes méretű fa levegő tisztító hatásával rendelkezik.
A Volvo a különleges, 149 m2-es hirdetési hálót a székhelyéül szolgáló irodaépület oldalára helyezte ki. Az irodaház mellett elhaladók számára elsőre úgy tűnhet, hagyományos hirdetéssel van dolguk, második pillantásra azonban világossá válik, hogy a háló nem mindennapi, hiszen az egy speciális eljárásnak köszönhetően 149 fával megegyező mértékben semlegesíti a levegő nitrogén-dioxid tartalmát, amelyet a levegőszennyezés egyik legfontosabb okozójaként tartunk számon, és amelynek koncentrációja a légszennyezettség legfontosabb indikátora.
A levegőtisztítás egy speciális titán-dioxid bevonatnak köszönhetően valósul meg. Ez a bevonat a fény hatására fotokatalízist idéz elő, amely során végbemegy a háló anyagával kapcsolatba kerülő üvegházhatású gázok (kísérletek szerint akár 85%-ának) lebontása.
A légtisztító háló egyedülálló, előremutató megoldást képvisel, amelyet elsőként a Volvo alkalmazott Magyarországon. Először, de nem utoljára, elsőként, de reményeik szerint nem egyedüliként. Kozma Noémi, a Volvo marketingkommunikációs menedzsere így fogalmazott: „A környezettudatosság uralkodó szemlélet a Volvónál, ennek megfelelően a kommunikációnkban is folyamatosan keressük a nem csak különleges és innovatív, hanem a fenntarthatóság szempontjából is értékteremtő és mértékadó megoldásokat. Hisszük, hogy a legfőbb levegőszennyező vegyületeket semlegesíteni képes épülethálónk ilyen, és bízunk abban, hogy azzal a piac egészét is inspirálhatjuk és ösztönözhetjük a közterületi megjelenéseik környezetbarátibb alternatívákkal való helyettesítésére. Mi vállaljuk, hogy a jövőben minden épülethálónkat levegőtisztító technológiával látjuk el, és hogy tovább keressük a lehetőségeket a kommunikáció tisztább formáinak megvalósítására.”
A Volvo büszke a légtisztító hirdetésre, azt jelentős és értékes kezdeményezésnek tekinti, ám fontosnak érzi hangsúlyozni, hogy a tisztább jövő megteremtéséért átfogó programokkal szükséges a felelősen gondolkodó vállalatoknak dolgoznia: ,,A Volvo gondolkodásának és működésének a középpontjában kezdetektől fogva az ember, az emberi élet védelme állt. Az élet védelme azonban ma már egyre kevésbé értelmezhető az éghajlatváltozás jelenségétől függetlenül, a biztonság mindinkább csak egy fenntarthatóbb jövő megteremtésével válik lehetségessé. Ezért vállaltuk, hogy 2040-re elérjük a vállalati szintű klímasemlegességet és körfogásosságot, amelynek az érdekében az értékláncunk egészén átívelő, paradigma-váltó átalakítások sorát eszközöljük” -– tette hozzá Kozma Noémi.