Volvo Galéria Magazin

Kezedben a Volvód

2020-ban már minden eszközünk ,,okos”, és mindent távirányítókkal vagy még inkább telefonnal irányítunk. Felmerül a kérdés, hogy akkor az autónkra is igaz lehet ez? A válasz egyszerű. Igen! Bár kevesen tudják, de a Volvo XC40 megjelenése óta a Volvo On Call alkalmazás segítségével számtalan lehetőségünk van arra, hogy még izgalmasabb legyen a Volvo élmény. Arról, hogy pontosan milyen lehetőségei vannak a felhasználóknak, Propszt Gáborral, a Volvo Galéria Budapest flottértékesítési tanácsadójával beszélgettünk. 

Mit tud a Volvo On Call szolgáltatás?

Egy telefonos alkalmazás segítségével távirányítani tudja a felhasználó az autóját, illetve hasznos adatokat lehet kiolvasni a segítségével. Az egyik leghasznosabb beépített funkció az, hogy akár távolról is be tudjuk indítani a gépjárművet, így nyáron, akár előre le tudjuk hűteni az autónkat, télen pedig értelemszerűen lehetőségünk van arra, hogy mire beszállunk már jó melegbe üljünk be. A telefonunk segítségével címeket lehet küldeni a gyári navigációra, így az autó már induláskor tudja, hogy hova megyünk, és ki tudja kalkulálni a forgalmi információk alapján a legideálisabb útvonalat számunkra. A biztonságra is gondoltak a Volvo-nál, így beépítettek egy nyomkövetőt az autókba, aminek köszönhetően bármikor láthatjuk, hogy hol van a kocsink. Amikor például egy parkolóban nem tudjuk pontosan, hogy hol hagytuk az autót, a Volvo On Call az alkalmazásba integrált térkép segítségével segít megkeresni a járművet. Emellett a világítás felkapcsolásával és a duda megszólaltatásával is megkönnyítheti az autó megtalálását. Ha az autóban kinyílik egy légzsák, vagy aktiválónak a biztonságiöv-előfeszítő rendszerek, a jármű automatikusan riasztja a Volvo On Call diszpécserét, aki felhívja a gépjármű tulajdonosát, hogy ellenőrizze a történteket. Amennyiben az autó utasai nem válaszolnak, a diszpécser automatikusan értesíti a mentőszolgálatokat, így azok pontosan tudják, hova küldjék a segítséget.

A napi felhasználás mellett milyen extra funkciói vannak még az applikációnak?

Minden, az autóval kapcsolatos belső információ elérhető a telefonos alkalmazásban, így például jelez, ha esedékes a szerviz, értesítést küld arról, ha nyitva hagytuk az ajtókat, vagy lehúzva az ablakokat. Össze lehet szinkronizálni a naptárunkat is az appal és tudjuk naplózni az utazásainkat, akár aszerint is, hogy magán vagy céges utazásaink alkalmával mennyi utat tettünk meg. A Twin Engine (PHEV/Plug-in hibrid) motorral szerelt járművek tulajdonosai egy sor kiegészítő funkciót is elérhetnek a Volvo On Call mobil alkalmazáson keresztül. Ilyen extra szolgáltatás a késleltetett töltés, az akkumulátor státusza, a kedvenc töltőpontok, valamint az emlékeztető beállítása, amennyiben a felhasználó az előre beállított időpontban nem csatlakoztatta a töltőkábelt.

Kik számára érhető el ez a szolgáltatás?

A 2017 után gyártott Volvo tulajdonosok számára érhető el a szolgáltatás. Korábban még díj ellenében tudták aktiválni a felhasználók, de ma már ez minden újonnan vásárolt Volvo mellé ingyenesen biztosított. Mi, a Volvo Galéria Budapestnél igyekszünk felhívni az ügyfelek figyelmét az applikáció által biztosított előnyökre, de azt látjuk, hogy még mindig sokan vannak, akik nem is tudják, hogy milyen lehetőségeket rejt a Volvo On Call. 

Hogyan tud biztonságosan üzemelni a szolgáltatás, ha mondjuk előre beindítjuk az autónkat?

Az autó a kulcsa nélkül lényegében elmozdíthatatlan. Annyi kiegészítéssel, hogy ez a funkció csak az automata Volvo-k esetében érhető el, de ott kijelenthető, hogy teljes biztonságban használhatja bárki. 

Mi a jövő, hova lehet fejleszteni a szolgáltatást?

Már akkor is, amikor a tervezők megalkották az applikációt, az volt a cél, hogy a mobilunk egyben akár a kulcsunk is lehessen. Ez idén már valósággá is vált, hiszen például az Iphone 11-ek már az Apple Key segítségével akár nyitni és indítani is tudják az autóinkat. Ha pédául felszállunk a repülőre és ott hagytuk a parkolóban az autónkat, jelez az applikáció és akár távolról is be tudjuk zárni az autót anélkül, hogy bármilyen fizikai kontaktusra szükség lenne hozzá. A jövőben minden bizonnyal személyes profilok lesznek a telefonjaink és az autóink között, aminek köszönhetően a lehetőségek határa a csillagos ég. 

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!