Magyarországon az autótulajdonosok többsége a napi középhőmérsékletet figyeli és az alapján dönti el, hogy mikor cseréli le a téli kereket nyárira és csak minden tizedik tulajdonos köti ezt konkrét dátumhoz. Hogy mi a helyes megoldás és mit kell tennünk annak érdekében, hogy elkerüljük a tömeget a gumisnál erre próbálunk meg válaszokat adni.
Hazánkban nincs érvényben olyan jogszabály, ami a téli-nyári, illetve nyári-téli gumiváltásra vonatkozóan bármit kötelezően előírna. Emiatt fordulhat az elő, hogy akár egész évben lehet nyári abroncsokkal autózni, ha megvan a jogszabályban előírt minimális 1,6 mm profilmélység és emiatt nem büntethet meg senkit a rendőr. Az más kérdés, hogy ez rendkívül balesetveszélyes és felelőtlen is, de a szabályok hiánya miatt ez egyéni döntés joga. Ha külföldre utazunk ellenben már más a helyzet. Ausztriában például április 15-ig kötelező a téli gumi használata, míg a Cseheknél és Romániban március 31-ig kötelező a téli gumi használata. Így, ha a téli hónapokban ezeknek az országoknak az érintésével kívánunk utazni, akkor jó, ha felkészülünk, nehogy kellemetlen meglepetésben legyen részünk.

A hét Celsius fokos középhőmérsékletet, amely elterjedt a közbeszédben egyfajta a gyártók által közösen preferált irányelvnek felel meg a téli-nyári abroncs csere időpontjához. A vezető gumigyártók egyetértenek abban, ha a napi középhőmérséklet tartósan 7 Celsius fok felett van, akkor mindenképpen érdemes a jobb tapadás, az alacsonyabb kopás és a rövidebb féktáv érdekében nyári abroncsokat szerelni az autóinkra. Mivel az autósok többsége tisztában van a hét fokos szabállyal, ennek köszönhető, hogy tavasszal nagyjából egy időben lesznek tömegek a szervízekben. A legsűrűbb időszak március 20-tól április 20-ig tart. Ha valaki számára fontos a kényelem, akkor célszerű inkább ezen időszak előtt vagy után megejteni a cserét. Fontos, hogy az elmúlt évek időjárási tapasztalatai alapján az április 20 utáni abroncs csere biztonságosabbnak tűnik, mivel többször is volt példa márciusi, vagy akár áprilisi havazásra is. A téli gumi ugyan valóban jobban kopik melegben, de ez a kopás minimális, a gumi nem fog elfogyni néhány melegebb tavaszi nap alatt. A jó minőségű gumi megfizethetetlen a járművezetők számára, mivel nemcsak, hogy a biztonságosabb közlekedést segíti elő, de még üzemanyag kímélő hatásai is lehetnek egy jól kiválasztott guminak. Ha a gumikat 10 ezer kilométerenként rendszeresen cseréljük a tengelyek között is, akkor teljes mértékben elkerülhetjük a rendellenes kopásokat, és sokkal biztonságosabbá tesszük általa közlekedésünket.