A Volvo Cars először az amerikai Kalifornia államban élő ügyfelei számára mutatja be a felügyelet nélküli önvezető funkcióját, a Ride Pilotot.
A Volvo az iparágvezető biztonsági szabványokra alapozva alkotja önvezető modulját a Ride Pilotot, amit a következő generációs tisztán elektromos autóba készül alkalmazni. A Ride Pilot célja, hogy több időt szabadítson fel az ügyfelek számára, és még kényelmesebbé és élvezetesebbé tegye a Volvo élményt.
Miután a teszteknek köszönhetően bebizonyosodott, hogy biztonságos az autópályákon, a Ride Pilot a tervek szerint kiegészítő szolgáltatásként elérhető lesz a vállalat hamarosan megjelenő, teljesen elektromos SUV-jában. A cég új zászlóshajója, pedig a hírek szerint még ebben az idei évben bemutatásra kerül.

Az új generációs autóinál a Volvo Cars új biztonsági szabványt állít fel az interneten keresztüli szoftverfrissítésekkel és a legmodernebb érzékelő-beállításaival kapcsolatban. A szoftvert az önvezetéssel foglalkozó szoftvercég, a Zenseact fejlesztette ki a Volvo Cars házon belüli fejlesztői csapatával, valamint a Luminar egyik technológiai partnerének fejlesztőivel együtt. Az érzékelő több mint két tucat érzékelőből áll, köztük a Luminar élvonalbeli Iris LiDAR érzékelőjéből, amelyek kéz a kézben dolgoznak a kifejlesztett szoftverrel. Ez a rendszer megfelel a ma elérhető legfejlettebb önvezető rendszereknek.
Maga a szoftver-érzékelő kombináció és az általa biztosított biztonság az alapfelszereltség része lesz az első naptól a Volvo Cars hamarosan megjelenő, teljesen elektromos városi terepjáróján, és folyamatosan frissítéseket fog kapni. A Ride Pilot csak akkor lesz elérhető ugyanakkor az ügyfelek számára, ha már áthaladt a Volvo Cars szigorú ellenőrzési és tesztelési protokolljain. Az ellenőrzés magában foglalja a technológia hitelesítését is, hogy biztonságos-e autópályákon a folyamatosan változó körülmények között.
Az ellenőrzési folyamat részeként a Volvo Cars a Zenseacttal együtt már teszteli az önvezetési funkciókat a svédországi utakon, és adatokat gyűjt Európa és az Egyesült Államok területén is. Ez év közepére a cég szándékában áll megkezdeni a tesztelést Kaliforniában, ahol az éghajlat, a forgalmi viszonyok és a szabályozási feltételek kedvező környezetet biztosítanak az önvezetés bevezetéséhez.

A Ride Pilot használatával a sofőrök időt szabadíthatnak fel vezetés közben, és másodlagos tevékenységekre fordíthatják, mint például az olvasás, az írás, a munka vagy a társasági élet. A funkció abban is segíthet, hogy a járművezetők kipihenten és feltöltődve érkezzenek meg úticéljukhoz azáltal, hogy csökkentik a vezetésből eredő mentális megterhelést, különösen forgalmi dugókban vagy nagy forgalomban.
A „Ride Pilot” név azt sugallja, amire a sofőr számíthat: amikor az autó önállóan halad, a Volvo Cars felelősséget vállal a vezetésért, kényelmet és nyugalmat kínálva az autó vezetőjének. A Luminar LiDAR érzékelője öt radart, nyolc kamerát és tizenhat ultrahangos érzékelőt fog tartalmazni. Ez a standard szenzor-beállítás kiváló látás- és érzékelési megbízhatóságot eredményez. A folyamatos, vezeték nélküli szoftverkibocsátással együtt a rendszer teljes naprakészséget biztosít, és lehetővé teszi a Volvo autói számára, hogy biztonságos önvezetést érjenek el a Ride Pilot segítségével.