A világban kialakult helyzet miatt előtérbe kerülnek a személyautóval történő utazások, nyaralások. Az utazások lebonyolításának döntő hányadát eddig is közúton bonyolítottuk, de a bizonytalan légiközlekedés miatt, ez az arány még inkább a gépjárművek térhódítását erősíti. Ezért is fontos a rendszeres karbantartás, illetve átvizsgálás. Sokan nem tudják, hogy az üzemzavarok eredete a leggyakrabban a rendszertelen karbantartás miatt következik be. A nyári igénybevételre való felkészítés nemcsak az autónak jó, hanem közvetlen jelentőséggel bír a járműben utazók biztonságára nézve is. Az átvizsgálás célja a balesetek és a bosszantó meghibásodások kockázatának csökkentése, hogy a nyaralás és az utazás ne legyen rémálom. A Volvo szigorú szabvány szerinti, többpontos átvizsgálást ír elő minden márkaszerviznek, amit feltétlenül be kell tartani, hogy a gépjármű műszaki meghibásodását minimalizáljuk. Hogy mik is ezek a pontok, Babella Zsolt a Volvo Galéria Budapest szervizének Andonja szedte össze számunkra.
A Magyarországon új forgalomba helyezett Volvókhoz 3 év teljeskörű assistance szolgáltatás jár, ami évente hosszabítható, így az ügyfelek és a gépjárműveik egy váratlan meghibásodás esetén nem maradnak segítség nélkül. A szolgáltatás lefedi teljes Europát. Az ügyintézés magyar központon keresztül, magyar nyelven történik. Az éves díj töredéke egy külföldi vagy hazai autómentés összegének. Bizonyos estetekben csereautót, szállodai szobát is biztosít a szolgáltató.
Nyári gumi
A téli gumiról a nyári gumira váltást a gumiabroncsgyártók ajánlásai alapján tavasszal akkor lehet megejteni, amikor a napi átlag hőmérséklet már 7 Celsius fok fölé emelkedik. Nyáron a téli abronccsal szerelt gépjárműnek hosszabb a fékútja, magasabb hőmérsékleten a komfortja, menet közbeni viselkedése. A Volvo Galériában korlátozott mennyiségben gumihotelt alakítottunk ki, ahol napfénytől és időjárási körülményektől mentesen van lehetőség a kerekek, illetve abroncsok tárolására. Szervizünkben szezonváltáskor az általunk felszerelt kerekek, illetve abroncsok átvizsgáláson és kerék kiegyensúlyozáson esnek át. Amennyiben otthon tároltuk és ott is cseréljük át a szerelt kerekeket, akkor is érdemes előtte átvizsgáltatni a nyári gumikat, hiszen akár rossz tárolás közben is érhetik behatások, ami az abroncs károsodásához vezetnek.
Klíma fertőtlenítése
A légkondicionáló használata közben a belső elpárologtatón, ami a műszerfalba van szerelve, a hőmérséklet különbségből adódóan a levegő páratartalma kicsapódik (ezt a párát láthatjuk az autó alatt víztócsa formájában) és a nedves közegben a gomba, penész és különböző baktériumok tudnak megtelepedni, amik különböző betegségek kialakulásáért lehetnek felelősek például a nátha, vagy tüdőgyulladás. A belső ventilátor ezeket a kórokozókat fújja be az utastérbe, ezért fontos a légkondicionáló fertőtlenítése. A Volvo Galéria a legmodernebb eszközparkkal rendelkezik, ózonos, gázpatronos, és fertőtlenítőgőzös technológiáink állnak rendelkezésre ügyfeleinknek. Szervizünkben a szennyezés mértékéhez választunk technológiát.
Nyári ablakmosó
A nyári szélvédőmosónak úgy, mint a télinek, vannak szezonális feladatai, olyan vegyszereket és adalékokat kell tartalmaznia, amelyek megkönnyítik az ablakra került szerves és szervetlen szennyeződések eltávolítását. Nyáron a leggyakoribb a szélvédőn szétkenődött rovarmaradvány. A cél a zavartalan kilátás, de fontos, hogy a lebomló szerves anyag az ablaktörlő gumiját, szélvédőt, fényszóró polikarbonátját és a fényezést se rongálja. A felsorolásból láthatjuk, hogy a két folyadéknak különböző feladatokat kell ellátnia. Továbbá fontos érv, hogy miért ne használjunk nyáron téli ablakmosót. A melegben, a forró szélvédőre kispiccelt téli ablakmosóban található alkohol gyorsabban elpárolog, így az ablaktörlők szárazon futhatnak elősegítve a szélvédő karcolódását és a lapát idő előtti elhasználódását. A vásárlásakor érdemes odafigyelni a specifikációkra, például, hogy hatásos-e a szélvédőre ragadt rovarmaradványok eltávolítására. A rossz minőségű vagy nem a szezonnak megfelelő folyadékkal, amit a pénztárnál megtakarítunk annak a többszörösét fizethetjük ki az ablaktörlő, esetleg a szélvédő gyakoribb cseréjén.
Nagysebességű autózás
A jóidőnek köszönhetően az autós társadalom egy magasabb sebességi tartományban szokott autózni, mint télen, de mint minden üzemállapotváltozásnak, ennek is megvannak a szabályai. Erőltetett üzemállapot után nem állítsuk le azonnal az autót mert ez több alkatrészben visszafordíthatatlan hibát vagy idő előtti elhasználódást eredményezhet. Ha tudjuk, hogy meg kell állnunk például tankolni akkor csökkentsük a sebességet, hogy a perifériáknak legyen idejük visszahűlni. Szélsőséges de szemléletes példa, hogy a F1-es közvetítésekben, ha egy versenyautó forszírozott üzemmódból váratlanul megállni kényszerül, mindenhonnan füst száll fel. Ezt a mi autónkon nem ilyen mértékben kell elképzelni, de a probléma hasonló.
Akkumulátor
Nyáron extrém terhelésnek van kitéve a gépjármű elektromos hálózata, ezért rendkívül fontos, hogy minden komponens a megnövekedett elektromos hálózati igényt ki tudja elégíteni. Ellenőrizni kell a töltési rendszert, ezen belül a generátort, mint egységet, az akkumulátort, mert nyáron is nagy igénybevételnek van kitéve. A hűtőventillátorok működését is ellenőrizni kell mert ez az alkatrész csoport felelős a hűtőtömbön áthaladó levegő mennyiségérért.
Hűtőkör
A megnövekedett igénybevétel miatt fontos, hogy a hűtőköri rendszerünk a maximális teljesítményét tudja nyújtani. Magas külső hőmérsékletnél a hűtőkörnek kisebb a hatásfoka, ezért fontos, hogy minden periféria működjön. Fontos a hűtősor tisztán tartása, főleg, ha sokat használjuk a légkondicionáló berendezést, szállópor, bogármaradványok csökkenthetik a hűtési hatásfokot. Szigorúan tilos magasnyomású mosóval a hűtőlamellákat közvetlenül kis távolságból mosni, ez a lamellák eldeformálásához vezethet.