Volvo Galéria Magazin

Az elektromos autózás leggyakoribb tévhitei

A Volvo XC40 Recharge piacra lépésével a Volvo is elindult a teljesen elektromos autózás felé és még az idén megérkezik a C40-es modelljük is. Az elektromos autók piaca arányait tekintve még elmarad a belső égésű motoros társaikéhoz képest, de abban az összes gyártó egyetért, hogy a jövő zöld és elektromos. Az árammal hajtott autókkal kapcsolatban ugyanakkor még mindig sok a felesleges félelem és a tévhit, ezeket segített nekünk Kéri László a Volvo Galéria Budapest flotta értékesítője eloszlatni. 

Alapvető különbség az elektromos autók és a belső égésű típusok között, hogy teljesen másképp használja őket a tulajdonos. Az árammal működő kocsikat nem úgy vezetjük, hogy megyünk velük, beállunk a kútra, felhasználjuk az energiát, majd újra bemegyünk egy kútra. Az elektromos autó tulajdonosok tudják, hogy a kocsijuk kicsit úgy működik, mint a telefonjuk. Bárhová megyünk vele feltesszük töltőre, így lényegében folyamatosan változik, a töltöttségi állapot. Ha a munkahelyünkre megyünk, jó esetben van töltési lehetőség, a bevásárló központok és üzletek nagyrészénél is van már erre lehetőség. Amikor hazaérünk otthon is van lehetőség tölteni. Az elektromos autóknak általában 45-75% között van a töltöttségi állapota és ez teljesen elegendő egy átlagos életvitelhez szükséges napi, de akár kétnapi autózásához is. Mostanában elterjedt az, hogy a töltés ára már-már megegyezik azzal, mintha benzint, vagy dízelt tankolnánk, holott ez nagyon nem igaz.

Egy elektromos autónak az 1 kilométerre vetített költsége, ha otthon vagy a munkahelyünkön tudjuk tölteni, akkor a benzines autók kilométerre vetített költségének a harmadából fenntartható. Ugyanez a hasonlat, ha gyorstöltő pontokra vetítjük, akkor is legrosszabb esetben is a költségek feléből megoldható. Tévhit az is, hogy nehezen használhatóak a villanyautók, mert kevés a töltőpont Magyarországon. Ma már több, mint 1500 állomás áll rendelkezésre, és ezeknek a száma folyamatosan bűvöl. Gyakorlatilag 50 kilométer sugarú körben az ország szinte bármely pontján találunk lehetőséget, ha szeretnénk tölteni a kocsinkat. Egyes vélemények szerint az elektromos autók nem környezet kímélők, ami igaz is lehetne, ha az áram valamilyen fosszilis tüzelőanyagból lenne előállítva, de az esetek túlnyomó többségében megújuló energiaforrások segítségével is termelhető. További tévhit, hogy az akkumulátorokat cserélni kell 4-5 évente. A hibrid autókban lévő akkuk, már több mint 10 éve használatban vannak és alig csökkent a kapacitásuk, jó eséllyel a tisztán elektromos típusoké is működhet akár ennyi ideig.

Egy középkategóriás autó esetén másfél-két millió forint lehet később egy akkupakk csere, de tudva azt, hogy a villanymotoros autók szervizelése és fenntartása jóval olcsóbb a belső égésű motoros társaikhoz képest, ez az összeg bőven megtérül az évek alatt. Amennyiben szeretne részletesebb információt az elektromos autók új generációjáról és a Volvo új zöld modelljeiről, látogasson el Váci úti autó szalonunkba és kérje értékesítő kollégáink segítségét.

Volvo Téli kerék

Kövess Minket

Kövess minket közösségi média felületeinken!