Kezdésnek ellenőriztetni kell a hűtőfolyadék dermedéspontját, amit az autónkba töltünk, mivel nem elég az, hogy a dobozra rá van írva, hogy mínusz 15 fokig jó, és azt mondjuk, hogy úgy sem lesz hidegebb nálunk. A fagyálló egy multifunkcionális folyadék, belső korróziógátló, és közben kenőanyagként is szolgál a vízpumpának. Ez a folyadék elsavasodhat, ezért jó esetben időszakosan a gyártók megadják azt, hogy mikor kellene cserélni. Nem szabad szín alapján választani az autóba fagyállót. Attól, mert zöld van most a kocsiban még nem biztos, hogy más márkából is az a szín a megfelelő, ennek érdemes alaposabban utána járni.
A téli ablakmosó folyadékkal is hasonló a helyzet. Nagyon fontos, hogy ne csak beöntsük a tartályba a téli ablakmosót, nyomjuk is keresztül a rendszeren. Nem szabad összekeverni a fagyálló hűtőfolyadékot és a fagyálló szélvédőmosót, előbbi ugyanis a rendszer kenése érdekében kenőadalékot tartalmaz, ami a szélvédőre kijutva egy fátyolos réteget képez, utóbbi pedig nem jó a hűtőrendszernek a rosszabb forráspontjával, habzásával komoly gondokat okozhat. Fontos a jó minőségű téli ablakmosó, hogy elkerüljük a fúvókák eldugulását, ami a névtelen gyártok különböző rossz minőségű adalékai miatt szokott előfordulni.
A tél közeledtével egyre több csapadék hullik különböző formában, ezért fontos az ablaktörlő berendezés hibátlan működése. A lapát ne csíkozzon, ne zenéljen, és ne töröljön foltosan. Sokat segíthetünk az élettartamának meghosszabbításában, ha ráfagyna a szélvédőre a jég reggel akkor ne próbáljuk meg a lapáttal leszedni a jeget mert könnyen sérülhet a gumi.
Az egyik, hanem a legfontosabb a téli felkészülésben a téligumi kiválasztása. Az interneten rengeteg cikket és tesztet találhatunk a témában. A gyártok a 7 celsius fok napi átlaghőmérséklet alatt tartják indokoltnak a cserét, mert ilyenkor éjszaka már fagyhat. A gumicserénél figyelembe kell venni azt is, hogy lehetséges a profilmélység még tökéletes, de a gumiabroncs megöregedett. Ezt az úgynevezett DOT számból tudjuk kideríteni. A gumi oldalfalén egy ovális részben található, 4 karakterből áll, az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet adja meg. Ez azért fontos, mert a téli gumi nem keményedhet meg hideg időben, puhának kell maradnia.
Az akkumulátoroknak a téli időszak különösen nagy terhet jelent, mivel a hőmérséklet csökkenésével drasztikusan csökken a teljesítőképessége, mínusz 5 Celsius foknál már csak a 75-80%-át adja le a kapacitásának. Így általában a hideg napokon szokott kiderülni, hogy az akkumulátor már cserére érett. Ha nem egy fagyos reggelen szeretnénk kellemetlen meglepetésként szembesülni azzal, hogy nem indul az autó akkor időben ellenőrizzük. Ha akkumulátort kell cserélünk mindig a gyártói előírásoknak megfelelően végezzük el.
A KRESZ szerint minden induláskor ellenőrizni kell az autó fényszóróit, de télen ez kimondottan fontos a látni és látszani elv miatt. Nem árt, ha mindig van az autónkban pótizzó, hogy bármikor kicserélhessük, mert az úgynevezett ,,félszemű” autók mindig sokkal veszélyesebbek a forgalomban való közlekedés során.
Ajánlott, hogy soha ne induljunk el sehová 1/2 tank alatt, mert bármi probléma lehet, a legfontosabb mindig legyen elég üzemanyag. Az uticéltól függően, ha szükséges, akkor szerezzünk be egy hóláncot is. Tipp: próbáljuk felrakni a hóláncot normál körülmények között, mert stresszes helyzetben, nyomás alatt szakadó hóban, sötétben kitalálni a működését nem egyszerű.